Dupa un an 2011 in care se facuse simtita o stabilizare a pietei, consumul de bere din Romania corespunzator primului trimestru al anului in curs a inregistrat o scadere de 5%, comparativ cu perioada similara a anului precedent, noteaza Mediafax.

Facand o comparatie cu rezultatele primului trimestru din 2008, un an de referinta pentru istoria pietei din punct de vedere al consumului inregistrat, scaderea pe primele trei luni ale anului 2012 este de 23%.

"Scaderea consumului in primul trimestru din 2012 a fost influentata in special de vremea rece si zapada abundenta din ianuarie - februarie, care a facut ca oamenii sa renunte la bere. Acest factor s-a adaugat unui context deja nefavorabil, respectiv faptul ca romanii isi numara fiecare leu, ceea ce face ca si un produs popular, asa cum este berea, sa fie mai putin accesibil. Daca in medie un european trebuie sa munceasca opt minute pentru a-si permite o bere, un roman trebuie sa munceasca o jumatate de ora pentru o bere", a declarat Constantin Bratu, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei.

Datele recente referitoare la evolutia pietei confirma un trend negativ care incepand din 2008 marcheaza industria berii din Romania. Puternic lovita de criza economica, care a dus la o scaderea majora a puterii de cumparare a romanilor, piata berii s-a confruntat in ultimii ani cu o contractie importanta la nivelul consumului, scaderea cumulata in anii 2009 si 2010 atingand 16%.

Citeste si:

Perioada de acalmie din 2011, cand piata a dat semne de stabilizare, a fost inlocuita in chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.

Scaderea consumului de bere la nivelul pietei a avut in cei deja patru ani de recesiune profunde implicatii negative la nivelul intregii industrii a berii, in special de natura sociala.

Astfel, in doar trei ani, numarul locurilor de munca generate de industria berii la nivelul intregii economii a tarii, direct si indirect, s-a redus cu 21%, scazand de la 96.400, la 76.000.