Mihaela Badescu (foto), partener fondator si avocat coordonator in cadrul societatii de avocatura Cladoveanu, Badescu & Asociatii, este "iremediabil indragostita" de forfota si viata orasului New York, viseaza sa viziteze Botswana si isi imparte ziua de lucru intre birou, Tribunal si scrisul de articole.
"Intotdeauna mi-am imaginat avocatul ca pe o persoana distinsa, plina de personalitate si aplomb, o persoana eleganta, manierata, cu o cultura vasta, impunand respect prin simpla sa aparitie. Si continuu sa cred in aceasta imagine, sa tind sprea ea", este mesajul cu care avocatul Mihaela Badescu intampina vizitatorii website-ului societatii de avocatura pe care o reprezinta.

In mediul de business, identitatea comunicata reprezinta adesea manifestarea vizibila a personalitatii unei persoane sau a unei firme. La fel, biroul unui manager reflecta stilul sau personal de lucru, care se rasfrange si asupra activitatii sale. Activitatea avocatilor, insa, in general nu se deruleaza exclusiv in birou, dupa cum ne explica Mihaela Badescu.

"Activitatea are multe componente: partea de reprezentare in instanta-care se deruleaza in salile de judecata, partea de consultanta – care se poate derula la biroul meu, la biroul clientului sau la restaurant, partea de documentare, studiu, identificare strategii, redactare a dosarelor si proiectelor preluate de la clienti-care se poate desfasura la birou sau acasa, dar si o parte administrativa care, in calitate de avocat coordonator al firmei de avocatura, o preiau intotdeauna la birou", spune ea.

Cariera de avocat, fata in fata cu dezvoltarea personala

La inceputul carierei, dupa finalizarea stagiaturii si dobandirea dreptului de libera practica, proaspatul avocat de atunci, Mihaela Badescu, si-a infiintat propriul cabinet de avocatura, cu sediul intr-un apartament de bloc. Mai tarziu, in 2005, impreuna cu Flavius Cladoveanu, a pus bazele societatii de avocatura Cladoveanu, Badescu & Asociatii si, din 2011, avand in vedere ca echipa de avocati colaboratori s-a marit, societatea s-a extins pe tot etajul patru al cladirii Spectrum Business Center.

La toate activitatile zilnice cerute de profesia de avocat se adauga si o componenta de dezvoltare personala, de dezvoltare profesionala sau networking, care se transpune in participarea la diferite seminarii sau conferinte, uneori in calitate de speaker, sau participarea la alte evenimente.

"Sunt colaborator permamanent la o revista economica si in peisajul activitatilor mele intra si scrisul de articole. Astfel, este greu de facut o medie a orelor petrecute efectiv la birou. E cert insa faptul ca, indiferent de ora la care plec de acasa, ziua se termina in jurul orei 20. Programul este extrem de variat de la o zi la alta", apreciaza avocatul.

Spune, de asemenea, ca exista si perioade supra-aglomerate sau cand e nevoie de reactii prompte, rapide, care presupun uneori munca pe timpul noptii, sau in zilele de week-end. "Sunt si zile pe care imi permit sa le intrerup la mijloc, doar pentru a lua pranzul in oras cu o prietena sau cu un client".

Prezenta in sala de judecata nu este negociabila

Intrebata despre rutina zilnica, Mihaela Badescu spune ca se trezeste, de obicei, intre orele 7 si 7:30, in functie de programul din ziua respectiva. "Prima actiune a zilei este sa ii pregatesc pe cei doi copii pentru gradinita, care din septembrie va deveni pregatire si pentru scoala. Am norocul ca, dupa acest moment, in functie de programul obligatoriu al zilei, pot sa-mi creionez singura programul".

Mentioneaza, insa, ca daca este necesara prezenta sa intr-o sala de judecata, atunci dimineata nu prea dispune de timp pentru alte tabieturi. "Dar, daca vorbim de o zi ce nu debuteaza cu o astfel de cerinta nenegociabila, este posibil chiar sa-mi planific o sesiune de lucru acasa, astfel ca ma asez cu o cafea tare pe terasa casei, insotita de prietenii mei nedespartiti: Laptop si iPhone".

In zilele in care trebuie sa ajunga la tribunal inca din zori pleaca de acasa la ora 8. Foloseste pentru aceasta autoturismul personal, chiar daca sofatul prin Bucuresti la ore de varf nu e ceva tocmai de dorit. Spune, totusi, ca ii place sa conduca, in special seara, atunci cand traficul devine fluent.

Wall-Street.ro, pe lista de task-uri la birou

"Indiferent de agenda dintr-o zi, presa e primul lucru pe care il fac atunci cand ajung la birou, iar in acest domeniu am ramas exclusiv in zona online: ZF, Wall-Street, Mediafax. Bineinteles, urmaresc si site-uri precum Juridice.ro, Avocatnet.ro sau Dreptonline.ro, si evident tot ce e nou in sistem sau in legislatie. Doar tratatele de drept, au ramas in format tiparit, si prefer aceasta forma atunci cand e vorba de o documentare ampla, chiar daca as gasi lucrarea in format electronic", povesteste ea.

In cadrul societatii de avocatura, personal se ocupa de ceea ce inseamna drept corporatist si de business, litigii intre profesionisti cu toate subramurile sale, insolvente, asigurari si mare parte din raporturile de drept civil. Mentioneaza ca principiu, vechiul dicton: Aut Caesar, aut nihil. "Si asta din cauza ca nu-mi plac jumatatile de masura", explica Mihaela Badescu.

Pe biroul sau observam, inca de la inceputul interviului nostru, un ciocanel de judecator, precum cele utilizate, de exemplu, pentru a face liniste in sala de catre judecatorii din filmele americane sau dupa o decizie. Spune despre acesta ca reprezinta unul dintre obiectele sale preferate din birou, adaugand ca: "Si in instantele romane ar trebui folosite. Pun punctul pe «i»".

Referitor la agenda de intalniri, povesteste ca spre deosebire de modul in care se desfasura o zi de lucru la inceputul carierei sale, acum intalnirile fata in fata si-au scazut din importanta. Intalnirile directe au loc in general cu potentialii clienti, sau clientii noi, sau cu eventualii colaboratori. Alteori sunt stabilite intalniri cu alte parti si/sau colegi avocati ale partilor aflate in diferite litigii cu diferiti clientii ai societatii.

"De obicei intalnirile au loc la biroul meu, dar atunci cand e vorba de intalniri cu reprezentantii unor companii mari, la care participa mai multe persoane, intalnirile au loc la sediul acestora. Daca e vorba de intalniri cu noi clienti, intalnirile nu dureaza mai mult de o ora, daca e vorba de clienti din portofoliu, faptul ca ne intalnim, denota ca nu e o problema ce se poate rezolva pe email, si atunci intalnirile pot dura si doua-trei ore", spune Mihaela Badescu.

"Sunt iremediabil indragostita de New York"

Dar, viata unui avocat de business un implica numai activitate de birou, intalniri sau cercetare cu privire la spetele juridice, ci si momente de relaxare cu familia sau prin calatorii, oferind un echilibru intre activitatea profesionala si cea personala. Insa asta nu este totul. "Imi place sa ma intalnesc cu prietenii, dar asta se intampla mult mai rar decat mi-as dori. Imi plac, de asemenea, foarte mult filmele bune. Pentru mine, un film nu trebuie sa fie horror, ci sa fie inteligent construit si sa aiba o distributie inspirata", afirma ea.

Si calatoriile sunt o activitate destul de frecventa pentru Mihaela Badescu, cel mai mult in interes personal, in vacante. "Mi-au placut multe locuri, dar sunt iremediabil indragostita de New-York, de forfota orasului si de viata care pulseaza in el la orice ora din zi si din noapte. Am fost impresionata de cascada Niagara, si imi doresc mult sa ajung in Botswana, unde e o cascada mai spectaculoasa. Imi plac tarile nordice, pentru curatenia, ordinea si gradul mare de instruire al oamenilor. Dar o vacanta linistita, in care sa te odihnesti, cu soare si plaja, fara galagia tipica statiunilor cunoscute si aglomerate, o recomand in Cap d’Antibes, in sudul Frantei".

Cel mai dificil caz din cariera de avocat?

"Cazuri dificile pot aparea in orice domeniu, insa dificultatea e o caracteristica discutabila. Personal, cred ca un caz dificil este acela in care nu exista precedent, caci presupune practic inventarea cap-coada a unei strategii juridice, atat din punct de vedere procedural, cat si in ce priveste fondul problematicii. Cazuri dificile mai sunt si acelea in care exista lacune in materialul probator, sau de multitudinea si/sau complexitatea problemelor de drept pe care le implica, sau chiar de intinderea in timp a cauzei; sau de o combinatie a elementelor de mai sus", spune Mihaela Badescu.

Povesteste despre un caz de revendicare a unui imobil nationalizat, care a debutat cu o actiune formulata de mostenitoarea fostului proprietar impotriva statului, actiunea prin care solicita sa se constate gresita nationalizare si totodata restituirea in natura a imobilului.

"Acest dosar, prin care s-a constatat gresita nationalizare, dar s-a respins restituirea in natura, a fost urmat de alt dosar, in cadrul caruia clientul nostru a fost chemat in judecata, cu solicitarea de a se constata ca nu e proprietar. Dosarul s-a judecat in mai mult de un an, pe fondul unei lipse totale de jurisprudenta pe cazuri similare, avand in vedere ca strategia adoptata a fost aceea de a invoca „uzucapiunea”- dobandirea legala si totala a dreptului de proprietate in urma folosirii imobilului cu titlu de proprietar mai mult de 10 ani", mentioneaza avocatul.

Ea poveste ca, la acea vreme, s-au creeat discutii procedurale sau de aplicabilitate a anumitor notiuni in materia revendicarii, si cu insasi instanta de judecata - alt element care poate aduce dificultate in dosare. "Intr-un final actiunea a fost respinsa, constatandu-se ca dreptul de proprietate al clientului nostru este legitim si consolidat, dar acest dosar a fost solutionat abia in fond. Ramanerea irevocabila a unei astfel de sentinte ar putea deveni o referinta, avand in vedere ca nu am reusit sa identificam precedente in situatii similare", conchide Mihaela Badescu.

Fotografii profesionale realizate de Mircea Dragos Photography

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.








Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri