In noua fabrica se va produce un tip special de polistiren, cunoscut in lumea tehnica sub denumirea de polistiren grafitat, iar investitia totala se va ridica la 2,8 milioane euro.

“Polistirenul grafitat este un material de viitor in materie de termoizolatii, avand in vedere ca la o dimensiune cu 20% mai mica decat a polistirenului obisnuit, pastreaza aceleasi standarde de izolare”, a declarat Marcel Barbut (foto), proprietarul AdePlast.

Noua facilitate de productie, capabila sa furnizeze circa 150.000 m3 de polistiren/ an, se va construi simultan cu o alta hala de depozitare a polistirenului de fatada standard, pe o suprafata de 4.000 mp, necesara fabricii deja existente.

Finalizarea constructiei este programata la finalul acestui an, in timp ce hala de depozitare va fi gata pana la sfarsitul lunii august.

Potrivit proprietarului AdePlast o data cu punerea in functiune a noii facilitati de productie se vor crea 10 noi locuri de munca, ceea ce ar duce la un numar total de 100 angajati.

“In perioada verii sunt angajati in plus muncitori pentru a face fata cererii in crestere, insa pe perioada iernii ii tinem acasa si ii platim”, a precizat proprietarul producatorului oradean de materiale de constructii.
In parcul industrial de la Ploiesti, intins pe o suprafata de circa 11 hectare, peste 10.000 mp reprezinta spatiul ocupat de facilitatile de productie ale AdePlast.

Afacerile, in crestere cu 30%

Dupa ce in primele cinci luni ale acestui an, producatorul de materiale de constructii , detinut de omul de afaceri Marcel Barbut, a raportat o evolutie de 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut - la 58 milioane lei (13 mil. euro), compania estimeaza pentru 2012 o evolutie a business-ului de 30% la circa 38 milioane de euro.

Desi proprietarul AdePlast sustine ca prima parte a acestui an a fost extrem de dificila, rezultatele pozitive au fost sustinute in principal de fabrica de polistiren de la Ploiesti.

Citeste si:

„Am banuit ca va fi un an greu, dar nu ne-am asteptat sa fie asa greu. Primele trei luni au blocat activitatea companiei, a urmat perioada alegerilor – acum simtit o revigorare – dar nu este un lucru normal ca inainte. La ora actuala este o sacadare: prima data o cerere imensa, apoi brusc o scadere. Rezultatele vin si ca urmare a deschiderii fabricii de polistiren din toamna anului trecut”, sustine omul de afaceri.

In ultimul an, AdePlast a castigat cota de piata pe segmentele pe care activeaza, astfel ca adezivii se situeaza la 20%, in timp ce polistirenul, conform importurilor de stiren (materia prima din care este produs polistirenul - n.red), este situat la 8,8-10%.

Crestere de peste 50% pe segmentul D-I-Y

Segmentul lanturilor de bricolaj tip D-I-Y (do-it-yourself) a inregistrat o crestere de peste 50% a vanzarilor AdePlast in prima parte a acestui an, insa acesta inca pastreaza un procent de 20% din vanzarile totale, in timp ce distribuitorii companiei oradene genereaza 80% din vanzari.

In prezent, produsele AdePlast se comercializeaza in trei din cele mai mari lanturi de bricolaj de pe plan local, dar intentiile lui Barbut sunt ca acestea sa fie furnizate in toate lanturile de bricolaj din Romania.

Statul, principalul responsabil pentru intarzierea lucrarilor de la Roman

Fabrica de adezivi si mortare, un proiect inceput in prima parte a acestui an in zona Moldovei - la Roman, era programat sa se finalizeze in luna septembrie, insa din cauza unor probleme, termenul a fost prelungit.

“In paralel cu investitia din Ploiesti continuam proiectul inceput in Moldova pentru dezvoltarea fabricii de mortare uscate de la Roman, cu o capacitate de 250.000 tone/an. Estimam ca fabrica va fi terminata la finalul acestui an. Am intampinat anumite dificultati - statul se opune investitiilor, impun marirea taxelor si acest lucru a condus la o intarziere.Previziunea noastra de finalizare va fi intarziata cu cateva saptamani”, sustine Barbut.

In spatiul construit va activa si un centrul logistic pentru marfa AdePlast care va alimenta zona Moldovei sau care va pleca la export in Basarabia si Ucraina. Investitia totala este estimata la 10 milioane euro.

1 milion euro in publicitate

Pentru campania de publicitate din prima parte a acestui an, AdePlast a investit circa 1 milion de euro, unde peste 80% din valoare a fost directionata catre publicitatea TV, dupa cum sustine proprietarul AdePlast, Marcel Barbut.

Principalii concurenti ai AdePlast pe piata locala sunt Henkel, Baumix, Baumit sau Duraziv (adezivi) si Arcon, Austrotherm sau Issospor (polistiren).