Membrii asociatiei – Brau Union Romania, Interbrew Romania, United Romanian Breweries Bereprod Romania si Ursus Breweries – sunt bucurosi sa anunte un volum de 1,856 milioane hectolitri adica 185.600.000 litri de bere vanduti in primul trimestru al anului 2006.

Comparativ cu primul trimestru al anului 2005, cresterea este de 16%.
Cresterea cu adevarat notabila este cea a lunii februarie 2006 cand, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005, „the big four” au inregistrat o crestere a vanzarilor cu 28%.

Cresterea medie a pietei a fost de aproximativ 11%, cu peste 2,5 milioane hectolitri vanduti.

PET-ul devine tot mai popular

Acest trend ascendent poate fi explicat prin cresterea in continuare a popularitatii PET-ului, „dar realitatea este mai complexa. De fapt, berea si-a castigat locul pe masa romanilor in toate ocaziile festive, mai ales de sarbatori” , declara Constantin Bratu, director general al „Berarilor Romaniei”.

Una peste alta, din datele de mai sus putem trage concluzia ca romanii nu mai au nevoie de zile calduroase, de nisip si terase pentru a consuma bere, ci pur si simplu de bere buna.

"Piata berii va creste in acelasi ritm ca in anul precedent cu circa trei - patru la suta, insa cresterea va putea fi diferita in functie de vreme", a declarat, pentru Rompres, directorul de marketing United Romanian Breweries Bereprod URBB, Catalin Ignat.

Piata autohtona a berii este dominata de Brau Union - cota de piata de 27 la suta, Ursus 22 la suta, Interbrew 21 la suta si Tuborg 8,5 la suta.

In Romania, consumul de bere se ridica la circa 63 de litri de persoana, mai putin fata de unguri, polonezi - 77 litri pe cap de locuitor pe an sau cehi - 161 de litri pe cap de locuitor.

Lider de piata ramane Brau Union

Brau Union Romania a anuntat incheierea anului 2005 cu o crestere de 20% a cifrei de afaceri, totalizand 158,6 milioane de euro. Compania este din anul 2000 liderul industriei autohtone de bere detinand 27% din totalul pietei, potivit AC Nielsen.

Daca prima jumatate a anului 2005 a fost caracterizata de o scadere usoara a vanzarilor datorita restructurarii portofoliului de marci si a schimbarilor la nivel de management, in cea de-a doua jumatate a anului, tendinta de crestere s-a impus, mentinandu-se si in primele luni ale lui 2006. Volumul total al vanzarilor companiei in anul 2005 a fost de 3 560 000 hectolitri.

Citeste si:

Cele mai bune performante din portofoliul companiei in 2005 au fost obtinute de Heineken si Golden Brau. Heineken, in segmentul super premium, a avut o crestere de 68% si dezvoltarea cea mai rapida din regiunea Europei Centrale si de Est. Golden Brau, in segmentul mainstream, a inregistrat o crestere de 6% in principal datorita lansarii unui ambalaj PET novator de 1.5l, primul cu folie de protectie impotriva impuritatilor.

In prezent, compania Brau Union opereaza in Romania prin patru fabrici de bere, are peste 1.300 de angajati si propune pietei cel mai complex portofoliu: 11 marci si peste 50 de produse.

Investitiile realizate de Brau Union in Romania de la intrarea sa pe piata, in 1998, si pana in 2005 au fost de 140 de milioane de euro. Alte 65 de milioane de euro urmeaza sa fie investite in perioada 2006 – 2008.

Interbrew, locul 3 in piata, propulsat de vanzarile Bergenbier

Interbrew Romania, filiala locala a InBev a inregistrat in 2005 o crestere de 18% fata de 2004, crestere de peste trei ori mai mai mare decat a pietei berii, care a atins numai 5,2%, conform MEMRB Romania.
“Rezultatele bune ale Interbrew Romania se datoreaza in principal succesului obtinut in 2005 cu marca Bergenbier, pozitiei noastre puternice in segmentul premium cu Stella Artois si Beck’s dar si evolutiei spectaculoase in segmentul berii la PET, cu Bergenbier Q-Pack si Noroc PET” a spus Mihai Ghyka, Director General Interbrew Romania.

Interbrew Romania este unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, detinand in industria berii pozitia a 3-a, cu o cota de piata de 21,5 % la finalul anului 2005, conform datelor de retail audit MEMRB Romania. La sfarsitul anului 2005 cifra de afaceri a grupului Interbrew Romania a fost de 140 milioane Euro, cu volume de 2,6 milioane hectolitri si o valoare a investitiilor cumulate de peste 150 milioane euro.

Interbrew Romania, filiala producatorului international de bere Inbev, a investit de curand peste sapte milioane de euro pentru a achizitiona o noua linie PET cu o capacitate de productie de 18.000 de sticle pe ora pentru imbutelierea marcii Lowenbrau lansata pe piata romaneasca.

Romania creste afacerea SABMiller

SABMiller a inregistrat o crestere a volumelor de bere lager vandute in 2005 cu circa 5%, datorita performantelor de vanzari din Polonia, Rusia si Romania pe toata durata anului financiar martie 2005 - martie 2006, anunta Ursus Breweries.

Vanzarile interne ale Miller catre retaileri au scazut cu unu la suta comparativ cu anul precedent, pe fondul unei relative slabiri a industriei si mediului de preturi din ultimele 12 luni. Marca cea mai importanta, Miller Lite, a continuat sa creasca, in ciuda cresterilor marcilor comparabile si politicii de preturi agresive a principalei marci concurente.