Piata electrocasnicelor a atins un nivel maxim de maturitate. Cresterile semnificative de vinzari din ultimii ani, mai ales dupa lansarea unor sisteme de creditare foarte avantajoase, au facut ca piata sa ajunga la saturatie.

„Vinzarile de aragazuri si frigidere nu vor mai creste, pentru ca 90% dintre familiile de romani detin asemenea produse. Intr-o situatie asemanatoare se afla si vinzarile de masini de spalat, pentru ca 60% dintre romani au deja acest produs. Acestia vor mai cumpara asemenea electrocasnice numai daca vor dori sa le inlocuiasca pe cele detinute“, a spus Monica Iavorschi, director de marketing si vinzari Arctic. Aceasta tendinta a inceput sa se manifeste inca de anul trecut, cind piata de electrocasnice a scazut cu 5%, atingind o valoare de doar 350 de milioane de euro pentru cele 1,5 milioane de bucati vindute. Preturile la aceste produse au scazut cu 5%.

Masina de spalat merge spre vase

Pentru ca masinile de spalat si frigiderele nu mai au succes, comerciantii se pregatesc pentru un an greu. „Vinzarile produselor albe vor scadea in perioada urmatoare“, estimeaza Violeta Sirbu, director de marketing Flanco. In acest context, producatorii si importatorii de electrocasnice au inceput deja sa se orienteze catre produse mai sofisticate, care nu prea au fost prezente pe piata romaneasca pina acum.

„Produsele de nisa precum masinile de spalat vase, incorporabilele sau uscatoarele de rufe se vor bucura de succes garantat. Vinzarile la aceste produse vor inregistra o crestere anuala de 25-30%“, estimeaza Iavorschi. Noua situatie de pe piata determina producatorii sa caute solutii. „Avind in vedere evolutia vinzarilor de electrocasnice si faptul ca 80% din piata este impartita intre patru producatori, o crestere a cotei de piata pe produsele traditionale este greu de obtinut, asa ca ne vom reorienta. Ne gindim pentru acest an sa extindem gama de produse scoase pe piata si ideea cea mai buna este sa optam pentru masini de spalat vase si uscatoare de rufe“, a spus directorul de marketing al Arctic.

Citeste si:

Chiar in primele luni ale acestui an s-a manifestat un interes crescut pentru electrocasnicele mai speciale, chiar daca sint destul de putin prezente in magazine.

„Aceste aparate au deocamdata un grad de penetrare de 3%. In ultimele luni, vinzarile de masini de spalat vase s-au dublat fata de 2005, desi volumele inca nu sint relevante“, a spus reprezentantul Flanco.

Pretul este important

Romanii se orienteaza dupa pret, atunci cind isi aleg un produs. „Potrivit studiilor, pretul are o pondere de 77% in decizia finala de a achizitiona un aparat electrocasnic“, a spus Monica Iavorschi. Un rol ceva mai mic il ocupa brandul si afinitatea cumparatorului fata de o marca. „In ultimul timp, promotiile dicteaza tot mai mult hotarirea de a cumpara un aparat sau altul“, a mai aratat Iavorschi.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4926&art=11781&cHash=086798684c