Asocierea reuneste si firmele Somet, TIAB si Uti Construction & Facility Management.

Lucrarile vor fi finalizate in termen de 30 luni si vor fi finantate de la bugetul de stat, potrivit unui comunicat al Metrorex.

Contractul vizeaza extinderea retelei cu doua statii (Laminorului si Lac Straulesti) si include lucrarile de structura tunel (1,3 km), structura aferenta statiilor, un depou de metrou si un terminal multimodal.

Proiectul urmareste realizarea unui "sistem de transport integrat si neconcurential prin implementarea unor poli de schimb", pentru a stimula renuntarea la folosirea automobilelor personale in favoarea transportului public in comun pentru deplasarile intraurbane si urbane, arata Metrorex.

Astfel, va fi amenajat un nod intermodal in zona Lac Straulesti, cu o parcare si o autogara.

"Totodata, Metrorex pregateste si urmeaza sa elaboreze studiul de fezabilitate care vizeaza extinderea liniei 4 de metrou de la statia Gara de Nord la statia Gara Progresu, realizandu-se astfel o legatura directa de tip metrou intre nord-vestul si sudul capitalei", se mai arata in comunicat.

Citeste si:

In luna martie Metrorex a anuntat ca a primit cinci oferte pentru constructia tronsonului Parc Bazilescu-Straulesti, din partea a doua companii si trei consortii, din Romania si strainatate.

Asocierile aufost Somet - Astaldi (Italia) - TIAB - UTI (164,41 milioane euro si o durata de executie de 30 luni), Aktor (Grecia) - Euroconstruct - Arcada (194,18 milioane euro, executie de 36 de luni), respectiv Max Boegl Romania - Max Bogl (Germania) - Delta ACM (204,53 milioane euro, executie 20 de luni).

Celelalte doua oferte au venit din partea companiilor Hochtief (Germania) - 218,3 milioane euro, cu 42 de luni perioada de executie, si FCC Construction (Spania) - 210,52 milioane euro si 30 de luni perioda de executie.

Directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriste, a declarat atunci ca lucrarile vor incepe cel mai probabil in vara.

Compania italiana Astaldi a fost implicata in multe proiecte importante din Romania, precum constructia unor tronsoane de autostrada, a Arenei Nationale si a Pasajului Basarab, ambele in Bucuresti, urmand sa conduca, totodata, consortiul care va realiza magistrala de metrou Raul Doamnei-Hasdeu.