La nivel mondial, vanzarile retailerului francez au scazut cu 0,3% in perioada analizata, la 21,7 miliarde euro, cu cresteri de 2,7% in America Latina, respectiv 14% in Asia, potrivit unui comunicat transmis joi de companie.

In Franta, afacerile Carrefour s-au redus cu 2,1% in perioada aprilie-iunie, in timp ce operatiunile din Europa, excluzand piata locala, au coborat cu 3,5%, in principal din cauza declinului abrupt, de peste 5%, inregistrat in Italia si Spania.

Carrefour a iesit din Grecia pe 15 iunie, participatia grupului la joint venture-ul Carrefour Marinopoulos fiind preluata de partenerii eleni.
Pe langa conditiile economice dificile din Europa, operatiunile grupului pe continent au fost afectate si de evolutiile de pe pietele valutare, in principal de deprecierea leului romanesc si zlotului polonez.

In Romania, Polonia si Turcia, vanzarile cumulate ale Carrefour au scazut cu 1,6% in trimestrul doi, la 1,106 miliarde euro.
In primul semestru, vanzarile Carrefour la nivel mondial au urcat cu 0,9%, la 43,7 miliarde euro, cu o scadere de 2,6% in Europa, excluzand Franta, la 11,4 miliarde euro.

Citeste si:

Grupul francez are probleme in Europa, in special in sudul zonei euro - Italia si Spania - unde consumul este afectat de criza datoriilor de stat, de masurile de austeritate si de conditiile economice dificile.

Noul director general al Carrefour, Georges Plassat, a declarat in iunie ca va avea nevoie de cel putin trei ani pentru a revigora compania si ca va parasi pietele unde concurenta este mai bine plasata, potrivit Bloomberg.

Vanzarile Carrefour in Romania au crescut in primul trimestru cu 3,6%, la 277 milioane euro.

Carrefour avea in Romania, la finele lunii martie, 52 de supermarketuri, 5 magazine in franciza si 25 de hypermarketuri.
Vanzarile Carrefour in Romania au crescut anul trecut cu 4,8%, la 1,184 miliarde euro, datorita extinderii retelei de magazine, reiese din raportarile anterioare ale grupului.