Magazinele pe suprafete mari, de tip hipermarket, si politica de preturi cu discount le-au asigurat germanilor de la Kaufland o ascensiune sigura pe piata romaneasca. Anul trecut, Kaufland (parte a grupului german Lidl & Schwarz) a trecut in fruntea plutonului celor mai puternici retaileril FMCG prezenti in Romania, inregistrand afaceri de peste 1,3 miliarde de euro, in crestere cu circa 20% fata de 2010, conform estimarilor din piata.

Pe locul secund s-a clasat Carrefour (parte a grupului francez cu acelasi nume), cu afaceri de aproape 1,18 miliarde de euro, in crestere cu 4,8% fata de 2010, pe fondul expansiunii retelei, potrivit oficialilor sai. Retailerul francez a mizat anul trecut pe extinderea retelei sale de supermarketuri (Carrefour Market), dezvoltat pe baza fostului lant local Artima.

Metro Cash & Carry (parte a grupului german Metro AG), fostul lider al pietei de retail alimentar, a ocupat locul al treilea, cu o cifra de afaceri de 1,17 miliarde de euro in 2011, in scadere usoara fata de 2010, reiese din datele publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice (MFP).

Pozitia a 4-a in clasament a fost adjudecata de un alt operator de magazine de tip cash & carry - Selgros (parte a grupului elvetian Coop), ale carui afaceri au crescut de la 764,6 milioane de euro la 805,7 milioane de euro, potrivit informatiilor obtinute de wall-street.ro.

Cu afaceri de 711,3 milioane de euro, in scadere cu 8,7%, Real Hypermarket (parte a grupului german Metro AG) s-a clasat in 2011 pe locul al cincilea. Operatorul de hipermarketuri a anuntat anul trecut si inchiderea unei unitati din zona Timisoarei, ramanand astfel cu 24 de unitati in prezent.

Cel de-al saselea loc in clasamentul celor mai puternici retaileri prezenti in Romania a fost ocupat de operatorul de magazine de tip discount Penny Market/Penny XXL (parte a grupului german Rewe), care a realizat in 2011 o cifra de afaceri de 413,7 milioane de euro, in crestere cu 18,7% fata de 2010.

Pe locul al 7-lea s-a situat Lidl Discount, retea de magazine cu preturi de discount, care si-a adaugat in portofoliu 12 noi magazine in 2011. La finele anului trecut, retailerul, parte a grupului Lidl & Schwarz, a raportat afaceri de 369,9 milioane de euro, in crestere cu putin peste 15% comparativ cu 2010.

Citeste si:

Lantul de hipermarketuri Auchan Romania, pe locul al optulea, a realizat afaceri de 373 milioane de euro in 2011, consemnand astfel o crestere de aproape 4,8%.

Ierarhia se continua cu un alt operator de hipermarketuri – Cora (parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize), care a raportat afaceri de 325,8 milioane de euro, valoare apropiata de cea din 2010.

Ultima pozitie in top 10 cei mai puternici retaileri este ocupata de lantul de supermarketuri Mega Image, cel mai dinamic retailer in materie de deschideri. Compania, parte a grupului belgian Delhaize, a raportat anul trecut afaceri de 288,6 milioane de euro, in crestere de la cei 209,8 milioane de euro inregistrati in 2010.

Cel de-al treilea an de criza si-a pus amprenta asupra profiturilor marilor retaileri alimentari. Majoritatea dintre ei si-au vazut profiturile in scadere, iar unii au inregistrat pierderi. Este si cazul Real Hypermarket, care anul trecut a raportat pierderi mai mari, de 28,5 milioane de euro.

Lidl Discount, aflat in plin proces de expansiune in 2011, a inregistrat pierderi de 67 de milioane de euro.

Pe de alta parte, Mega Image, cel mai agresiv retailer in materie de expansiune, si-a crescut profitul de la jumatate de milion de euro in 2010 la peste 3 milioane de euro anul trecut.