Ursus Breweries a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 1,1 mld. lei, in usoara scadere fata de nivelul de 1,17 mld. lei din 2010. Pe 2011 compania a ramas pe pierdere, insa nivelul s-a redus considerabil.

Astfel, in 2011 Ursus a avut o pierdere de 57 mil. lei, in scadere fata de nivelul de 88 mil. lei din 2010, an in care compania a trecut pe pierdere dupa un 2009 profitabil.

Heineken Romania si-a crescut afacerile in 2011 pana la peste 1 mld. lei, fata de 935 mil. lei in 2010. Compania a reusit sa isi creasca si profitul anul trecut pana la 182 mil. lei, fata de 132 mil. lei in 2010.

Compania a inceput sa vanda o parte din activele imobiliare din portofoliu. In 2011 Heineken a vandut un teren de 4 hectare din Militari, cu o valoare de circa 4 mil. euro, catre fondul de investitii GED.

Bergenbier SA, companie cumparata in acest an de Molson Coors, a inregistrat afaceri in scadere usoara in 2011, pana la aproape 450 mil. lei si o pierdere de 20 mil. lei. Pierderile companiei au scazut de peste trei ori in 2011, fata de peste 65 mil. lei in 2010. Compania a trecut pe pierdere in 2009.

URBB a inregistrat o crestere usoara in 2011 a cifrei de afaceri pana la 293 mil. lei. De asemenea, compania a trecut pe profit anul trecut, dupa ce in 2010 inregistra pierderi de peste 7 mil. lei.

In 2011, URBB a avut un profit de peste 4 mil. lei.

Citeste si:

Romaqua Group, producatorul berilor Albacher si Dorfer, dar si al apei Borsec, a inregistrat o cifra de afaceri in usoara scadere anul trecut pana la 541 mil. lei, fata de 545 mil. lei in 2010.

Berea reprezinta circa 25% din cifra de afaceri a companiei adica peste 135 milioane lei.

Romaqua Group a inregistrat pierderi de 11 mil. lei in 2011, fata de un profit de peste 17 mil. lei in 2010.

Dupa un an 2011 in care se facuse simtita o stabilizare a pietei, consumul de bere din Romania corespunzator primului trimestru al anului in curs a inregistrat o scadere de 5%, comparativ cu perioada similara a anului precedent, potrivit datelor Asociatiei Berarilor.

Facand o comparatie cu rezultatele primului trimestru al anului 2008, un an de referinta pentru istoria pietei din punct de vedere al consumului inregistrat, scaderea pe primele trei luni ale anului 2012 este dramatica, atingand un procent istoric de 23%.

Volumul total al pietei berii a atins 17 milioane hl in anul 2011, mentinandu-se la nivelul anului precedent, iar vanzarile realizate de membrii Asociatiei Berarii Romaniei au atins un volum de 15,6 milioane hl. Investitiile totale efectuate de membrii Asociatiei au inregistrat la nivelul anului trecut 61 milioane euro, in crestere cu 10 milioane euro fata de 2010.