Raspunsul la aceasta intrebare il ofera platformele electronice multilingve B2B (business-to-business), care demonstreaza in mod clar eficacitatea lor in comunicarea de informatii despre produsele si serviciile companiilor de pe pietele mondiale.

Prezenta online – indispensabila

In contextul extinderii posibilitatilor de comunicare ca urmare a dezvoltarii rapide a tehnologiilor informationale, prezenta companiilor pe Internet nu mai este un beneficiu de lux, ci o necesitate vitala.

In epoca informationala din prezent, lipsa unei reprezentari complete a companiei pe Internet ingreuneaza construirea unui brand de calitate, realizarea contactului cu consumatorii si crearea relatiilor de comert.

Ca urmare a acestui trend, multe companii creeaza pagini web de tip corporativ, sperand astfel ca aceasta este singura cale pentru a atrage clienti pe Internet. In presa sunt publicate o sumedenie de articole despre cum poate fi folosit cat mai bine acest instrument. Insa sunt putine articolele unde, pe langa avantaje, sunt explicate si dificultatile cu care se confrunta companiile care folosesc aceasta metoda de promovare.

Internetul - o resursa mai eficienta de promovare

In ultimii ani se observa un avant fara precedent in crearea de site-uri pe Internet. Din cauza recesiunii in economia mondiala, reprezentantii companiilor mici, medii si chiar mari au redus, din 2008, cheltuelile pentru metodele traditionale de promovare (TV, publicatii de imprimare, publicitatea outdoor). In schimb, intreprinzatorii se orienteaza catre Internet, acesta fiind considerat o resursa mai eficienta si mai putin costisitoare.

Numarul site-urilor prezente in aceasta perioada pe Internet este de aproape 700 de milioane, dintre care numai 200 de milioane sunt actualizate si sustinute activ. Aceasta situatie arata cat de mult a crescut concurenta intre site-uri. Promovarea site-ului corporativ pe Internet a devenit un lucru din ce in ce mai complex si costisitor. In prezent, doar aproximativ 30% dintre site-uri mai supravietuiesc iar procentul de site-uri viabile din numarul total de resurse create continua sa scada.

Pentru ca resursa sa devina viabila iar compania sa beneficieze de un impact semnificativ de la activitatea pe Internet, este necesara o promovare cuprinzatoare si sistematica a site-ului respectiv, fapt ce presupune cheltuieli semnificative din bugetul general de marketing.

Pietele electronice – o solutie centrata pe publicul tinta

Cu toate acestea, cererea creeaza oferta. In ajutorul companiilor au venit resurse specializate de comert si informatii care asigura companiilor avantaje in contextul cresterii tot mai accentuate a concurentei.

Aceste resurse sunt sisteme cu posibilitati create special pentru promovarea produselor si serviciilor cu ajutorul tehnologiilor IT. Ele ofera clientilor o platforma pentru postarea informatiilor despre produse si servicii si astfel asigura pentru ei un public consumator obiectiv. In felul acesta, cumparatorili si vanzatorii pot stabili contacte si fac tranzactii.

Daca luam in calcul vizibilitatea in retea, popularitatea asigurata de mediul online si, nu in ultimul rand, traficul online ridicat, pietele electronice ajuta clientii sa evite problemele crearii unei resurse proprii de promovare.

Exista mai multe tipuri de sisteme de afaceri si informatii - piete electronice. C2C (consumer-to-consumer) sunt licitatii sau aviziere, unde, de obicei, pot fi achizitionate produse utilizate de la persoane fizice. Pietele B2C (business-to-consumer) reprezinta de fapt magazine online clasice, unde fiecare client poate cumpara, de exemplu, un telefon mobil nou. Resursele C2C si B2C sunt orientate in cautarea clientului final si au un public corespunzator.

Platformele B2B – comert direct intre intreprinderi la nivel global

Un tip distinct de piata electronica este B2B (business-to-business). Aceasta platforma serveste la organizarea comertului intre intreprinderi. In contrast cu publicul resurselor B2C si C2C, axate spre utilizatorul final, majoritatea vizitatorilor de resurse B2B sunt in mod direct reprezentanti ai lumii de afaceri. Exemple de produse ale pietelor B2B sunt echipamentele pentru uzine, servicii de publicitate, logistica, en-gros-urile de marfuri etc.

Cu toate acestea, nu toate platformele B2B ar putea deveni cu adevarat eficiente in rezolvarea problemelor de marketing ale fiecarei companii in parte. Unele site-uri sunt concentrate doar pe o anumita regiune, in timp ce alte platforme se specializeaza intr-un anumit sector. Aceste resurse servesc in general piata nationala si nu sunt in stare sa asigure companiilor perspective de extindere pentru afacerile lor sau o crestere semnificativa a volumului de produse vandute prin intrarea pe pietele altor tari.

Tarile in curs de dezvoltare, inaccesibile din cauza barierei lingvistice

Continutul pe majoritatea site-urilor B2B autohtone este stabilit pentru maxim trei limbi (cum ar fi romana, germana si engleza). Acest fapt le face inaccesibile pentru pietele in crestere rapida atat din tarile CSI, Asia, Africa si America Latina, cat si din tarile monolingve din Europa Centrala, eliminand practic orice posibilitate de atragere a potentialilor parteneri de afaceri din aceste regiuni.

Daca luam in calcul cresterea semnificativa a numarului de clienti pentru o companie, precum si inlesnirea accesului ei pe pietele internationale, cele mai bune rezultate au fost demonstrate de resursele multilingve B2B, a caror popularitate creste tot mai mult la nivel global.

All.Biz – platforma B2B care comunica pe tot globul in 26 de limbi

De exemplu, publicul anual a resursei de comert si informatii multilingve www.all.biz a ajuns la 248 de milioane de persoane din intreaga lume. Acest fapt a transformat All.Biz in lider la nivel mondial, ocupand locul 415 in clasamentul site-urilor din toata lumea – Google AdPlanner .

all.bizNumarul de companii inregistrate in sistemul All.Biz creste rapid, informatiile despre produsele si serviciile inscrise in sistem fiind vizualizate zilnic de aproximativ 700.000 de oameni. In prezent, All.Biz reuneste mai mult de 900.000 de companii din 67 de tari, incluzand peste 6.000 de societati din Romania. Aceste companii si-au introdus aproape 15 milioane de marfuri si servicii sub forma unui catalog online. Caracteristica care individualizeaza All.Biz de alte platforme B2B este aceea ca informatiile despre produse si servicii sunt difuzate pe Internet in 26 de limbi de circulatie internationala din lume, serviciu oferit de managerii din reprezentantele All.Biz din urmatoarele 20 de tari: Romania, Rusia, Belarus, Ucraina, Kazahstan, Moldova, Polonia, India, Vietnam, Argentina, Brazilia, Egipt, Turcia, Bulgaria, China, Chile, Peru, Azerbaidjan, Uzbekistan, Statele Unite ale Americii.

Din acest motiv nu trebuie sa surprinda rezultatele obtinute prin All.Biz la nivelul anului trecut. Astfel, companiile inscrise in acest sistem au primit prin intermediul All.Biz un total de 1,5 milioane de solicitari scrise din 200 de tari din intreaga lume. Trebuie mentionat ca acest numar nu include si numarul mare de contacte intre potentialii partenerii obtinute prin alte canale de legatura, dupa ce acestia s-au gasit reciproc prin intermediul All.Biz.

Expertii de pe pietele electronice au remarcat ca viitorul se anunta unul bun pentru platformele B2B. Printre acestea se evidentiaza sistemele multilingve B2B, care isi dovedeste eficienta in comunicarea dintre producator si consumator din parti diferite ale lumii. Este evident ca rolul acestui sistem va creste odata cu dezvoltarea noilor tehnologii.