Planul de reorganizare intocmit de catre Fornetti Romania si aprobat de catre creditorii acesteia in procent de peste 90% a fost confirmat de catre Tribunalul Timis in sedinta din data de 31 mai 2012 si urmeaza a fi realizat intr-o perioada de 3 ani. Punctele principale ale planului prevad o extindere a distributiei si o trasformare completa a actualelor puncte de vanzare ale produselor de patiserie.

"Principalele puncte ale planului de reorganizare au in vedere optimizarea activitatii societatii prin consolidarea pozitiei pe piata a marcii Fornetti, aceasta avand o traditie fata de consumatorul roman, si introducerea societatii in noi segmente de piata alternative gen: super si hipermarketuri, statii de alimentare cu combustibil, lanturi HoReCa”, a declarat, pentru wall-street.ro. Zoltan Panczel, directorul general al companiei.

De asemenea, se urmareste si consolidarea activitatii de export desfasurata de catre societate, spune Panczel. Compania a inceput sa exporte in regiune inca din 2011.

Ideea extinderii pe noi canale de distributie cum ar fi HoReCa, a schimbarii la fata a magazinelor si a diversificarii gamei de produse nu este noua la Fornetti. In 2010 compania incepuse deja o schimbare la fata a businessului.

Aceasta modernizare a ramas insa la un stadiu incipient. Astfel, businessul a ramas concentrat pe un singur canal de distributie, francizatii.

Spre exemplu, la intrarea in insolventa a companiei, supermarketurile si hipermarketurile reprezentau doar 1-2% din incasarile companiei, grosul vanzarilor venind de la punctele de franciza.

O data cu votarea planului de reorganizare, insa, directiile strategice prevad o abordare mai consistenta pe acest segment, alaturi de alte zone noi pentru companie, cum ar fi segmentul HoReCa.

Aceasta accelerare a extinderii pe noi segmente nu inseamna ca societatea nu va continua dezvoltarea punctelor de franciza.

In prezent societatea Fornetti Romania are 640 de puncte de franciza deschise pe teritoriul Romaniei, iar pana la finalul acestui an se doreste o crestere de circa 10-15% a punctelor de francize.

Compania nu are insa planuri doar pentru extinderea retelei de franciza, ci doreste si dezvoltarea acesteia.

„Unul dintre obiectivele imediate este transformarea punctelor de franciza in Centru Food To Go astfel incat se va largi gama de produse si se vor introduce produse complementare care sa realizeze meniurile pentru acestea”, a explicat Panczel.

Printre noile produse care se vor vinde in magazinele Fornetti se numara sandviciuri calde, hot-dog si o noua gama de produse de patiserie. Noile specialitati de brand vor fi promovate in campanii dedicate, in baza strategiei stabilite, spune Panczel.

Citeste si:

„De asemenea se urmareste introducerea societatii in circuitul comercializarii de produse de panificatie congelate atat catre consumator cat si catre comerciantii care activeaza in domeniul super si hipermarketuri, HoReCa, precum si in benzinarii, scop pentru care se dezvolta noi produse destinate special acestor activitati”, a completat Panczel, care a mentionat ca se poarta deja negocieri avansate.

In prima parte a acestui an compania a obtinut o cifra de afaceri de peste 30 mil. lei.

„Cifrele obtinute in primul trimestru au aratat un trend ascendent al companiei, prin stoparea declinului si diminuarea pierderilor”, a spus Panczel.

Zoltan Panczel s-a intors la conducerea Fornetti in acest an. Anterior, el a mai condus compania in perioada 2001-2008.

In cei opt ani in care Zoltan Panczel s-a aflat la conducerea companiei Fornetti Romania (2001-2008), afacerea Fornetti a ajuns la 800 de puncte de vanzare deschise in franciza (in 2008-n.r.).

Dupa patru ani dedicati actiunilor diplomatice (in calitate de consul onorific al Ungariei la Timisoara), omul de afaceri a decis sa se intoarca la conducerea Fornetti.

Panczel Zoltan Tibor a fost numit manager general al societatii Fornetti Romania SRL, conform hotararii adunarii generale a asociatiilor din data de 3 mai 2012.

Fornetti si-a cerut insolventa la finalul anului trecut. La accea data managementul companiei explica decizia prin faptul ca bancile nu au acceptat sa reesaloneze un imprumut pe care compania l-a facut pentru a realiza o investitie de 10 mil. euro in automatizarea fabricii din Timisoara.

Tabelul preliminar de creante al companiei arata ca firma avea datorii de circa 12 mil. euro. Compania nu si-a depus bilantul financiar pe 2011. In 2010 compania avea o cifra de afaceri de 90 milioane lei si pierderi de 2,8 mil.lei.

Compania Fornetti este prezenta pe piata autohtona din anul 2001, in urmare a extinderii in tara a activitatii Fornetti kft, cu sediul la Kecskemet, Ungaria. Din anul 2002, producatorul de preparate de patiserie a deschis o fabrica la Timisoara, ce ocupa o suprafata de 12.000 mp.