Furnizorul de servicii medicale private MedLife a raportat o cifra de afaceri de 126 milioane lei (28,7 mil. euro) in primul semestru din acest an, in crestere cu 26% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
„Cele mai mari venituri au fost generate de segmentul corporate (abonamente platite de companii pentru angajatii lor - n.r.), care a inregistrat o crestere de 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ponderea totala a acestuia in cifra de afaceri fiind de circa 30%. Segmentul corporate este urmat de segmentele de clinici si laboratoare (este vorba, in principal, de fee-for-service - n.r.) care au avut o contributie de 26%, respectiv 20% in cifra de afaceri MedLife din primele 6 luni ale acestui an", se precizeaza intr-un comunicat transmis de MedLife.

Potrivit reprezentantilor MedLife, dezvoltarea favorabila a business-ului vine si pe fondul investitiilor greenfield, si a achizitiilor. Astfel, in circa 12 luni, compania si-a marit portofoliul cu doua hiperclinci, doua laboratoare, trei centre medicale (specializate in dermatologie estetica, herniologie si in patologia tiroidiana), trei farmacii, precum si cu cinci spitale monodisciplinare si pluridisciplinare.

„Avand in vedere evolutia din primul semestru, avem sanse reale sa inregistram o cifra de afaceri de 60 de milioane euro pana la sfarsitul anului si sa depasim estimarile initiale, dar acest lucru depinde si de felul in care va decurge dialogul pe care intentionam sa il purtam cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS). Momentan suntem destul de suparati de felul in care au fost acordate fondurile pentru 2012, dar si de felul in care s-au facut departajarile pentru acestea, MedLife fiind dezavantajata masiv la acest capitol. Insa, speram ca discutiile pe care le vom initia cu reprezentantii CNAS sa fie urmate si de schimbari favorabile acestui proces de departajare pentru fondurile acordate”, a declarat Mihai Marcu (foto), presedintele Consiliului de Administratie MedLife.

La ora actuala, fondurile oferite de CNAS au o pondere mai mica de 8% din cifra de afaceri a companiei, diferenta fiind acoperita de segmentul de retail (fee for service/plata per serviciu) in proportie de 60-62% si segmentul corporate in proportie de 30%.

Pe segmentul corporate, MedLife a inregistrat in primul semestru peste 45.000 de abonati noi, totalizand in acest moment 200.000 de abonati – cel mai mare numar de abonati din piata, potrivit companiei.

Tendinta de crestere s-a mentinut si pe segmentul de retail unde MedLife a inregistrat o crestere de 23% a numarului de pacienti fata de aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, numarul pacientilor din zona de retail (clinici si laboratoare) inregistrati in prima jumatate a anului a fost de 880.000 de persoane, media pacientilor care vin zilnic in clinicile MedLife fiind de 4.700 de persoane.

In sfera spitalelor private, MedLife a inregistrat circa 5.000 de interventii chirurgicale si peste 1.200 de nasteri in cele sase luni ale primului semestru din acest an. Potrivit reprezentantilor companiei, numarul interventiilor chirurgicale urmeaza sa se majoreze considerabil odata cu deschiderea primului spital privat de urgenta din Romania, lansarea acestuia fiind planificata in cursul anului viitor.

Infiintata in 1996, reteaua MedLife cuprinde in prezent 9 hiperclinici, 8 laboratoare proprii de analize, 6 spitale (inclusiv 3 maternitati), 28 de centre medicale generaliste, 9 centre monospecializate, precum si 6 farmacii proprii PharmaLife.

Reteaua MedLife este controlata de familia Marcu, actionari minoritari fiind IFC si SGAM.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri