Furnizorul de servicii medicale private MedLife estimeaza o cifra de afaceri de 60 de milioane de euro pentru intreg anul curent, dupa ce in primul semestru a crescut cu 26%, pana la 28,7 milioane de euro.
In primele sase luni ale anului curent, MedLife a inregistrat afaceri de 126 de milioane de lei (28,7 milioane de euro), insemnand un avans de 26% fata de perioada similara din 2011, potrivit companiei.

Cele mai mari venituri au fost generate de segmentul abonamentelor platite de companii pentru angajatii lor (segmentul corporate), care a raportat un plus de 40% fata de aceeasi perioada a lui 2011. Ponderea totala a segmentului corporate in cifra de afaceri totala a fost, in perioada analizata, de 30%.

Segmentul corporate este urmat de cel de clinici si laboratoare, care au avut o contributie la cifra de afaceri de 26%, respectiv de 20% in primele sase luni ale anului curent, potrivit oficialilor companiei.

Acestia explica avansul afacerilor in contextul investitiilor de tip greenfield (de la zero) si al achizitiilor. Astfel, in circa 12 luni, compania de servicii medicale private si-a largit portofoliul cu doua hiperclinici, doua laboratoare, trei centre medicale (specializate in estetica, herniologie si patologie tiroidina), trei farmacii, precum si cu cinci spitale monodisciplinare si pluridisciplinare.

„Avand in vedere evolutia din primul semestru, avem sanse reale sa inregistram o cifra de afaceri de 60 de milioane euro pana la sfarsitul anului si sa depasim estimarile initiale, dar acest lucru depinde si de felul in care va decurge dialogul pe care intentionam sa il purtam cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS)", a declarat Mihail Marcu, presedintele Consiliului de Administratie al MedLife.

Oficialul MedLife si-a exprimat nemultumirea fata de felul in care au fost fondurile CNAS pentru 2012, dar si fata de modul in care s-au facut departajarile pentru acestea.

„Speram ca discutiile pe care le vom initia cu reprezentantii CNAS sa fie urmate si de schimbari favorabile acestui proces de departajare pentru fondurile acordate”, a adaugat Marcu.

Miza pe segmentul corporate


La ora actuala, fondurile oferite de CNAS au o pondere mai mica de 8% din cifra de afaceri a companiei, diferenta fiind acoperita de segmentul de retail (fee for service/plata per serviciu) in proportie de 60-62% si segmentul corporate in proportie de 30%.

In ce priveste segmentul corporate, MedLife numara in prezent 200.000 de abonati, dintre care 45.000 inregistrati in primul semestru al anului acesta. Numarul pacientilor din zona de retail (clinici si laboratoare) a ajuns la 880.000, spun oficialii MedLife.

In plus, in cele sase spitale MedLife au fost inregistrate 5.000 de interventii chirurgicale si peste 1.200 de nasteri in intervalul ianuarie-iunie 2012.

Potrivit reprezentantilor companiei, numarul interventiilor chirurgicale urmeaza sa se majoreze considerabil odata cu deschiderea primului spital privat de urgenta din Romania, lansarea acestuia fiind planificata in cursul anului viitor. Noul spital MedLife se va deschide in apropiere de Spitalul Floreasca din Capitala.

Infiintata in 1996, reteaua MedLife cuprinde in prezent 9 hiperclinici, 8 laboratoare proprii de analize, 6 spitale (inclusiv 3 maternitati), 28 de centre medicale generaliste, 9 centre monospecializate, precum si 6 farmacii proprii PharmaLife.

Reteaua MedLife este controlata de familia Marcu, actionari minoritari fiind IFC si SGAM.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri