Politia brand-urilor in actiune

In premiera pentru acest tip de competitie, guvernul britanic a aprobat o serie de legi care interzic firmelor si companiilor ce nu sunt sponsori oficiali ai Jocurilor Olimpice sa foloseasca cuvinte sau fraze care ar putea sa aiba legatura cu JO 2012, potrivit unui raport al Euromonitor.

De exemplu, respectivele companii nu pot sa posteze reclame si bannere in apropierea incintelor JO folosind cuvinte precum „Londra 2012”, „vara”, „medalii”, „aur”, „argint”, „bronz”, etc. Acestea sunt rezervate unor sponsori precum Samsung, Coca-Cola, Procter&Gamble sau Visa, care asigura jumatate din costul organizarii competitiei.

Nu toate brandurile sunt insa viabile pentru promovarea prin intermediul Jocurilor Olimpice. Un sondaj de marketing realizat in 2011 arata ca Adidas, British Airways si BT (British Telecom) sunt considerate marcile cele mai potrivite in vederea asocierii cu aceasta competitie.
In schimb, dintre sponsorii deja selectati, imaginile Coca-Cola, Cadbury si McDonald’s sunt cele mai nepotrivite pentru asocierea cu jocurile olimpice. In aceste conditii cele trei companii precum si altele au demarat campanii de responsabilitate sociala sau pentru dezvoltarea comunitatii.

Coca-Cola de exemplu vrea ca orice ambalaj reciclat in interiorul arenelor sportive sa fie transformat intr-o sticla noua care se va regasi pe raft in cel mult sase saptamani. McDonald’s desfasoara o campanie pentru promovarea fermelor britanice, iar BMW, un alt sponsor al olimpiadei, va furniza 4.000 de vehicule cu emisii reduse de carbon: masini si motociclete hibride sau electrice, precum si biciclete.

Turism

Evenimentul va avea o audienta globala estimata la 4,5 miliarde de persoane.Analistii Euromonitor spun ca din cele 8 milioane de bilete vandute pana acum la JO, 68% au fost cumparate de catre persoane din Marea Britanie.

De asemenea, 330.000 de vizitatori internationali vor participa la Jocurile Olimpice 2012.

Citeste si:

In Londra se estimeaza ca gradul de ocupare al hotelurilor va fi de 83%, in vreme ce costul cazarii pentru o noapte va fi in medie de 172 euro.

Ce legatura exista intre PIB, locuitorii unei tari si numarul de medalii castigate?

Analistii Euromonitor spun ca exista o legatura foarte clara intre PIB-ul unei tari, populatia acesteia, avantajul tarii gazda si numarul de medalii castigate de un anumit stat.

De asemenea istoria politica joaca un rol important, tarile din fostul bloc sovietic adesea reusind sa faca performante peste raportul dintre PIB si numarul de locuitori.


Nu in ultimul rand, tari precum Kenya, Jamaica si Cuba adesea isi depasesc conditia concentrandu-se pe un numar redus de sporturi la care exceleaza.

Actuala recesiune economica nu ar trebui sa aiba un impact negativ asupra sanselor la medalie ale Marii Britanii sau a unor alte state lovite de criza, mai spun analistii Euromonitor.

Potrivit unei estimari realizata de publicatia Herald Sun, bazata pe nivelul performantelor sportivilor de la sfarsitul lunii iunie, SUA va castiga cele mai multe medalii de aur la aceasta olimpiada (41), locurile doi si trei urmand sa fie ocupate de China si Rusia. In cazul Romaniei se estimeaza o medalie de aur, una de argint si alte sase de bronz.

Sursa imagine:
london2012.com