Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a inceput recrutarile pentru managementul companiilor din subordine. Afla salariile si criterile de evaluare.

Criterii de selectie

Wall-Street.ro a discutat cu head-hunter-ul George Butunoiu, care va face recrutarile pentru companiile subordonate Ministerului Transportului si Infrastructurii, despre salarii, criterii de selectie si interesul din piata pentru jobul de director general la o firma de stat.

Procesul de recrutare pentru functiile de director general si membru al consiliilor de administratie ale unor companii ca Aeroporturi Bucuresti, CFR, CFR Calatori, CNADNR, Tarom sau Metrorex a inceput deja de cateva saptamani, prin analiza posturilor si dicutiile cu ministerul si institutiile internationale.

„Am avut mai multe discutii legate de aspecte tehnice, ce sanse, ce riscuri sunt sa fie influentat procesul de recrutare. Am vrut sa ne asiguram ca se doreste cu adevarat acest lucru. Au fost multe discutii si despre criteriile de evaluare”, a declarat Butunoiu.

Anunturile de angajare vor incepe sa fie publicate pe Internet si in presa internationala incepand de joi.

„Inca nu ne-am decis asupra publicatiilor internationale. Probabil vor fi nume ca Financial Times, The Economist, cateva publicatii din Germania sau Austria”, a spus pentru wall-street.ro, George Butunoiu.

Chiar daca anuntul oficial al asocierii care se va ocupa de recrutare a fost dat miercuri, Butunoiu spune ca a primit deja in jur de 20 de CV-uri.

Ce se cauta la un candidat? „Profilul este acelasi ca si la o companie privata”, a declarat George Butunoiu.

Pe site-ul Ministerului Transporturilor apar la criterii de evaluare si selectie, credibilitatea si prestigiul institutiilor de invatamant, volumul si calitatea educatiei aditionale (traininguri, MBA etc.), experienta, dar si calitati personale ca adaptabilitate, creativitate si independenta.
Printre criteriile eliminatorii se numara spre exemplu un numar minim de ani de vechime totala, experienta manageriala pe nivel ierarhic minimum CEO-2 in ultimii 5 ani, o anumita limba straina cunoscuta cel putin la nivel mediu.

Legat de aceste criterii, Butunoiu spune ca ponderea lor va depinde de la firma la firma, daca in unele institutii se va prefera un manager cu experienta in acel domeniu, in altele poate nu este neaparat nevoie de expertiza in aceea arie. De asemenea, daca la posturile de GM experienta in domeniu este mai importanta, la Consiliile de Administratie, nu primeaza.

Cum arata acum managementul companiilor de stat?

“Unii sunt buni sau care la prima vedere asa par si pot chiar ramane pe pozitiile ocupate, in timp ce in alte companii managementul este catastrofal”, a declarat George Butunoiu.

Cati din manageri ar putea ramane in functie? “Poate 10%, insa s-ar putea sa avem si o surpriza placuta”, a mentionat head-hunter-ul.

Legat de acest nivel catastrofal, Butunoiu a explicat ca nepotrivirea poate fi pe mai multe planuri, cei care stiu cum se face, dar nu pot, cei care nici nu stiu si unii care efectiv nu au nici cea mai vaga idee.

Contractele cu acesti manageri sunt de asemenea ca si inexistente, avand potrivit specialistului in recrutare criterii de performanta inoperabile.

Potrivit head-hunter-ului procesul de recrutare va dura 2-3 luni si din discutiile cu ministerul, autoritatile sunt dispuse sa plateasca salarii mari daca oamenii sunt foarte buni.

„Salariile de referinta sunt putin mai mici decat cele din mediul privat, insa sunt rezonabile. Am discutat insa si exista flexibilitate”, spune Butunoiu. Astfel, daca se va gasi un candidat extrem de bun in domeniul respectiv salariul poate fi foarte mare.

Butunoiu a mentionat insa ca pe langa salariu va exista un venit variabil in functie de performanta, care poate ajunge sa fie similar celor din companiile private.

Cat valoreaza contractul castigat de PwC, David si Baias si George Butunoiu? Valoarea contractului este de 200.000 euro, „cam de 100 de ori mai putin decat a platit Ministerul Economiei pe ceva similar”, spune Butunoiu. Fata de suma care i-ar fi revenit dintr-o recrutare din mediul privat, Butunoiu spune ca valoarea este de 20-30 de ori mai mica.

Ce l-a motivat pe head-hunter? Potrivit lui Butunoiu, este atat o chestiune de palmares, cat si o dorinta de a ajuta statul.

Asocierea PwC Romania- firma corespondenta de avocatura D&B David si Baias si George Butunoiu Group- va furniza servicii de consultanta pentru recrutarea managerilor privati pentru 10 companii aflate in subordinea Ministerului Transportului si Infrastructurii.

Cele 10 companii sunt: Compania Nationala de Cai Ferate CFR, Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori (CFR Calatori), Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania CNADNR, Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta, Compania Nationala Administratia Canalelor Navigabile, TAROM, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti SA, Societatea Nationala Aeroportul International Traian Vuia Timisoara, Societatea Comerciala de Transport Metroul Bucuresti (METROREX SA) si SC Telecomunicatii CFR SA.

Procesul de recrutare ar trebui finalizat pana la sfarsitul acestui an. In total, vor fi recrutati mai mult de 50 de manageri privati: 10 directori generali si 43 de membri ai Consiliilor de Administratie.

„Introducerea managementului privat la companiile de stat este unul dintre obiectivele cheie ale acordului dintre Romania si Fondul Monetar International si reprezinta un mare pas inainte pentru imbunatatirea guvernantei corporative a acestor firme. Obiectivele principale ale noilor manageri privati ar trebui sa fie eficientizarea acestor companii, optimizarea proceselor, eliminarea arieratelor si cresterea valorii acestor companii pentru actionari, adica pentru contribuabilii romani”, a declarat Vasile Iuga, country managing partner, PwC Romania.

Echipa de consultanta in resurse umane a PwC Romania se va ocupa de intocmirea documentatiei privind principalele responsabilitati si indicatorii cheie de performanta pentru managerii privati selectati, precum si de elaborarea matricei de recompensare aliniata obiectivelor si performantei acestor manageri. Avocatii D&B David si Baias specializati in legislatia muncii vor gestiona problemele juridice puse de contractele de mandat care trebuie incheiate cu fiecare manager selectat, iar echipa de experti a lui George Butunoiu se va ocupa de procesul de recrutare si selectie, spun oficialii PwC.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri