Vanzarile nete ale retailerului de bricolaj Praktiker in Romania au scazut cu 9,8% in primul semestru, la 61,9 milioane de euro, ca urmare a conditiilor economice dificile, care afecteaza cererea in regiune, a anuntat, joi, grupul german, scrie Mediafax.
In termeni comparabili, declinul a fost de 10,2%, potrivit raportului financiar al Praktiker.

"Reticenta consumatorilor s-a mentinut in majoritatea statelor din Europa de Est si de Sud-Est, ca urmare a conditiilor economice in continuare dificile. Aceasta situatie a afectat in principal tari precum Grecia, Romania si Polonia, care traditional au o contributie substantiala la vanzarile consolidate", se arata in raport.

In trimestrul al doilea, vanzarile Praktiker in Romania au coborat cu 9,4%, la 38,9 milioane de euro. In termeni comparabili, scaderea a fost de 9,6%.

"Conditiile economice s-au mentinut dificile, mai ales pentru tarile cheie pentru Praktiker Grecia, Polonia si Romania", noteaza Praktiker, referitor la trimestrul al doilea.

Numarul de magazine al retailerului in Romania a stagnat la 27.

La nivel de grup, vanzarile nete au coborat cu 4,5% in primul semestru, la 1,55 miliarde de euro, in timp ce in trimestrul al doilea au scazut cu 7,3%, la 887 milioane de euro, ca urmare a vremii nefavorabile din aprilie si a continuarii problemelor macroeconomice pe piete internationale importante pentru Praktiker.

Grupul si-a diminuat puternic pierderile calculate inainte de dobanzi, taxe si amortizare (EBITA), ca urmare a reducerii impactului negativ al unor efecte extraordinare, care au afectat rezulatele de anul trecut. Praktiker a avut o pierdere de 70,7 milioane de euro in primul semestru, fata de 143,5 milioane de euro in prima jumatate a anului trecut. La trimestru, pierderea EBITA a coborat de la 72 milioane de euro anul trecut la 8,6 milioane de euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri