Romania este a treia piata pentru Sarantis in functie de vanzari, dupa Grecia si Polonia, relateaza Mediafax.

Contributia operatiunilor din Romania la afacerile grupului Sarantis a scazut de la 15,5% in urma cu un an la 13,5%.

In primele sase luni, Sarantis a inregistrat scaderi ale veniturilor in Romania, Bulgaria si Polonia, in timp ce afacerile au crescut in Grecia, Serbia, Cehia, FYROM, Ungaria si Bosnia.

Profitul EBIT (inainte de deducerea dobanzilor si impozitelor) al Sarantis in Romania s-a redus in primele sase luni cu 30,27%, de la 640.000 de euro in intervalul similar al anului trecut la 440.000 de euro.

La nivel de grup, veniturile Sarantis au urcat in primul semestru cu 4,3%, de la 111,8 milioane de euro la 116,7 milioane de euro, in timp ce profitul EBIT s-a redus cu 9,4%, la 4,5 milioane de euro.

Citeste si:

Contributia operatiunilor din strainatate la afacerile grupului a scazut in primul semestru de la 60,9% la 58,1%. Veniturile de pe pietele externe ale Sarantis au scazut cu 0,45%, la 67,8 milioane de euro.

Sarantis activeaza in Romania din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit in 2005 Sarantis Romania. Compania detine un portofoliu de produse ce include cosmetice, parfumuri, produse pentru ingrijirea casei si auto, alimente pentru animalele de companie si suplimente alimentare.

In 2007, Sarantis a preluat, prin intermediul diviziei din Romania, producatorul cosmeticelor Elmiplant, pentru 6,5 milioane de euro.