Noul director pe Romania, Onno Rombouts are o experienta de aproape 20 de ani in Heineken timp in care a avut diverse functii de conducere in domeniul comercial in tari din intreaga lume. In Romania a venit pentru prima data acum 8 ani, la o intalnire a companiei si a mai trecut o data ca turist, pe vremea cand lucra in Ungaria, insa atunci doar a strabatut cu masina cateva orase din vestul tarii.

De cand a preluat conducerea operatiunilor Heineken de pe plan local, Rombouts a strabatut insa tara in lung si lat.

„Majoritatea timpul mi-l petrec pe teren. Ma intalnesc cu distribuitorii, cunosc angajatii, vizitez fabricile. Probabil 60% din timp mi l-am petrecut inafara biroului, iar situatia va continua”, a spus pentru wall-street.ro managerul care a colindat intreaga lume.

Preluarea managementului unei companii reprezinta intr-o prima etapa un efort a digerarii informatiei, asa ca si pentru Onno Rombouts acumularea cunostiintelor despre companie a reprezentat o prioritatea, insa asa cum spune el aceste acumulari de cunostinte despre companie nu trebuie sa fie realizate doar prin niste bucati de hartie.

„Proritari sunt oamenii. Trebuie sa cunosti business-ul, operatiunile, sa iti cunosti clientul. Acesta este motivul pentru care majoritatea timpului sunt pe teren”, a mai declarat noul manager al Heineken Romania.

Ca manager, Rombouts spune ca isi bazeaza foarte mult munca pe oameni. „Am convingerea ca oamenii fac diferenta”, spune el. „De asemenea este foarte important sa iti intelegi consumatorul, doar asa vei reusi sa evoluezi”, a daugat Onno Rombouts, care spune ca focusul companiei este pentru o permanenta evolutie si o continua sprijinire a brandurilor din portofoliu.

„Este o piata extrem de competitiva, asa ca nu iti poti permite sa stai, pentru ca altii vor trece pe langa tine”, mai spune seful Heineken.

Una din pricipalele provocari de pe piata este data de competitia acerba, care tine preturile „la un nivel redus”, spune Rombouts. Efectele competitiei mari pe preturi, alaturi de cresterea costurilor pentru ambalaje pun presiune pe profitabilitate.

Citeste si:

In raportul financiar al grupului se mentineaza ca profitul din Romania a fost mai redus in primul semestru al anului, in ciuda faptului ca volumul a crescut cu 6%. Oficialii companiei nu au precizat care a fost procentul cu care profitul din Romania s-a redus.

In 2011 compania a inregistrat o crestere a profitului in Romania, insa a si finalizat doua vanzari de active, o companie imobiliara din Bucuresti si fabrica din Hateg.

Oficialii companiei au mentionat insa ca impactul vanzarilor de active nu este atat de mare in totalul profitului.

Legat de presiunile costurile mai mari asupra profitabilitatii, Rombouts nu se arata ingrijorat. De altfel, Heineken este cel mai profitabil producator de bere de pe plan local, anul trecut inregistrand un rezultat pozitiv de 182 mil. lei, in crestere fata de nivelul de 132 mil. lei din 2010.

In 2012, compania a mai vandut un activ din Bucuresti, un teren din Otopeni, insa oficialii companiei nu au dorit sa dea detalii despre aceasta vanzare. Firma mai are la vanzare fabrica Grivita din Bucuresti si fabrica din Arad, niciunul din active nefiind inca vandute.

In prezent, Heineken are 4 fabrici functionale in Miercurea Ciuc, Constanta, Craiova si Mures si 1.100 de angajati.

Cifra de afaceri a companiei in primele 6 luni a crescut cu 11,8% pana la 544 mil. lei. Cresterea a fost determinata nu doar de cresteri de preturi, cat si de mixul de produse vandute. Toate marcile companiei au inregistrat cresteri, insa in top au fost Bucegi, Heineken si Ciuc.

Romania a avut doua lansari importante in prima jumatate a anului: a introdus pe piata primul Radler romanesc, Ciuc Natur Radler si a lansat o noua campanie de imagine si o gama completa de ambalaje pentru Silva.