Pretul materialelor pentru constructii s-a majorat cu 20% in ultimii trei ani, estimeaza Daniel Guzu (foto), proprietarul Duraziv – unul din cei mai importanti jucatori pe piata de profil.
„In ultimii trei ani pretul materialelor de constructii pentru finisaje s-a majorat cu 20%. Costurile acestea nu s-au reflectat in buzunarele consumatorilor finali deoarece atat producatorii din piata cat si distribuitorii au desfasurat campanii promotionale intense in acest interval, ceea ce a condus ca pretul manoperei sa scada considerabil”, sustine antreprenorul roman.


Costurile produselor pentru finisaje au crescut in ultimii trei ani in medie cu 5-7% pe an, ceea ce se traduce printr-o crestere totala de 20% in ultimii ani, a mai precizat Guzu.

"Factorii care au dus la cresterea preturilor sunt scumpirea materiile prime, a utililtatilor si combustibililor, precum si evolutia cursului valutar. Paradoxal este faptul ca preturile la produse au crescut, dar costurile de finisare a unei locuinte au ramas cam la acelasi nivel din 2009”, precizeaza Daniel Guzu.

In acest interval a existat o cerere mai scazuta pentru produse de finisaj. Producatorii si distribuitorii din aceasta piata au apelat intens la promotii ca mecanism de atragere a clientilor. Asadar, cresterea preturilor a fost de multe ori compensata de promotii.

Totodata, costurile actuale de finisare sunt determinate si de scaderea pretului manoperei la meseriasi.

Ultimii trei ani au avut un efect pozitiv in ceea ce priveste alegerea finisajelor, accentul acordat calitatii produselor fiind unul superior.

„De la an la an se observa o evolutie pozitiva in ceea ce priveste optiunile cumparatorilor, fie ca acestia sunt consumatori finali sau firme de constructii”, declara Daniel Guzu. Evolutia pozitiva consta practic in achizitionarea si mai ales informarea legata de produsele de calitate superioara precum si produsele speciale cum ar fi materialele pentru hidroizolatii, adezivii superiori sau mortarele speciale. „Acum se solicita informatii tehnice si demonstratii si se fac comparatii. Daca in anii de boom imobiliar, se opta doar pentru un produs, acum se solicita din ce in ce mai mult sisteme complete si solutii”, adauga managerul Duraziv.

Bugetul mediu necesar pentru acizitia si aplicarea de finisaje in cadrul unui apartament de 60 de metri patrati variaza intre 2.800 si 3.000 de lei, valoare identica celei din 2009. In aceste valori sunt incluse indreptarea peretilor si tavanelor cu glet de finisaj, aplicarea unei vopsele lavabile si a amorsei aferente, precum si montarea de gresie si faianta.

Afaceri de 20 mil. euro

Compania Duraziv a reusit ca in doi ani sa-si dubleze valoarea cifrei de afaceri ca urmare a lansarii mai multor produse noi. La sfarsitul anului 2009 compania raporta vanzari totale de 9 milioane de euro. In 2010, business-ul a crescut cu 50% pana la 13,5 milioane de euro. In acest moment valoarea totala a veniturilor este de 18 milioane de euro.

Pentru 2012, compania isi propune o crestere a business-ului de doua cifre, urmand a fi depasit pragul de 20 de milioane de euro. Vanzarile de vopsele au fost duble fata de cat se astepta compania initial. La sfarsitul anului aceasta divizie a totalizat venituri de 2 milioane de euro, respectiv 11,5% din business.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri