Volumul de vanzari inregistrat in perioada ianuarie – iunie 2012 de catre membrii Asociatiei Berarii Romaniei –Bergenbier, Heineken, Romaqua Group, Ursus si United Romanian Breweries- a urmat acelasi trend, atingand 7,8 milioane hl, in crestere cu 5,4% fata de perioada similara a anului trecut.

”Iata ca dupa o lunga perioada in care piata berii a fost profund marcata de un context economic nefavorabil, mai exact la patru ani de la declansarea recesiunii, se inregistreaza prima crestere. Aceasta evolutie se datoreaza unui cumul de factori care a generat la nivel de piata reluarea unui trend pozitiv. Astfel, temperaturile ridicate si Campionatul European de Fotbal au reusit sa creeze un context favorabil revenirii unor obiceiuri de consum pe care perioada de criza le modificase intr-o mare masura (...)”, a declarat Hezy Ovadia, presedintele Asociatiei Berarii Romaniei.

In prezent, peste 98% din cantitatea de bere consumata in Romania este asigurata din productia interna, piata berii inregistrand cel mai mic nivel al importurilor din industria alimentara.

Industria berii genereaza in total un numar de 76.000 locuri de munca, atat in unitatile de productie, cat si in sectoare adiacente precum retail, industrie ospitaliera, furnizori si distribuitori.

“Desi vremea calda din ultima perioada creeaza conditii favorabile consumului de bere, o estimare a evolutiei pietei pana la finalul acestui an este totusi dificil de facut acum - nu trebuie sa pierdem din vedere impactul pe care puterea de cumparare a romanilor il are asupra evolutiei consumului. Cred ca buzunarele romanilor sunt inca afectate de criza, asa ca este greu de anticipat ce va urma”, a adaugat Constantin Bratu, director general al Asociatiei Berarii Romaniei.

Puternic lovita de criza economica care a indus o scadere majora a puterii de cumparare a romanilor, piata berii s-a confruntat incepand din 2008 cu o contractie importanta la nivelul consumului, scaderea cumulata in anii 2009 si 2010 atingand 16%. Perioada de acalmie din 2011, cand piata a dat semne de stabilizare, a fost inlocuita in chiar primele trei luni ale anului 2012 de reluarea declinului.

Citeste si:

Scaderea consumului de bere la nivelul pietei a avut in cei deja patru ani de recesiune profunde implicatii negative la nivelul intregii industrii a berii, in special de natura sociala. Astfel, in doar trei ani, numarul locurilor de munca generate de industria berii la nivelul intregii economii a tarii, direct si indirect, s-a redus cu un procent important, de 21%, scazand de la 96.400, la 76.000.

In anul 2011, volumul total al pietei berii a atins 17 milioane hl, mentinandu-se la nivelul anului precedent, iar vanzarile realizate de membrii Asociatiei Berarii Romaniei au atins un volum de 15,6 milioane hl.

Avand ca referinta datele furnizate de ultimul recensamant al populatiei Romaniei, consumul de bere per capita in 2011 a atins valoarea de 89 litri.

La nivelul anului trecut, contributia la bugetul de stat prin diferite taxe (TVA, accize, taxe de personal, diverse impozite si contributii la asigurarile sociale) ale membrilor Asociatiei a atins pragul de 272 milioane de euro, in crestere cu 2 milioane euro fata de 2010.

In acest moment, cele cinci companii producatoare de bere membre ale Asociatiei asigura un numar de 4.200 locuri de munca in cadrul celor zece fabrici de bere situate in diferite orase din tara, precum Brasov, Buzau, Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc, Pantelimon, Ploiesti, Sebes, Targu Mures, Timisoara.