Brandul de lux Montblanc a fost adus in Romania de importatorul Conmart Trading Bucharest, in urma cu 16 ani.

In ciuda evolutiei pozitive din acest an a cifrei de afaceri, care de la instalarea crizei a scazut in fiecare an, compania a inregistrat o pierdere de 313.000 de euro (1.328.896 lei).

“In martie 2011 am deschis boutique-ul Montblanc pe Calea Victoriei 60-64, un boutique franciza realizat dupa ultimul concept de design de catre arhitectii companiei germane. Evident ca acest lucru a impulsionat vanzarea, gama de produse extinzandu-se”, a spus Rudolf Supan (foto).

In 2012, compania spera sa mentina cifra de afaceri constanta.

“Speram ca in 2012 vanzarile sa fie mai mult sau mai putin la acelasi nivel cu 2011. Factorul principal care influenteaza aceasta evolutie este precautia oamenilor cu bani, precum si a companiilor, de a cumpara , in conditiile crizei care afecteaza intreaga lume.

Cum a influentat criza piata de lux

Criza care se manifeste si in Romania de mai multi ani deja i-a determinat chiar si pe cei cu bani sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara un produs de lux.

“Se simte o diferenta in comportamentul persoanelor bogate, care nu mai sunt la fel de entuziasmate sa cumpere, iar marile companii au bugete restranse de criza pentru cadourile corporate. Cei care au venituri undeva peste medie sunt inca departe”, a subliniat Supan.

Citeste si:

In ceea ce priveste vanzarile Mont Blanc in Romania, Supan spune ca valoarea medie a unui bon de casa se ridica la 1.000-1.200 euro.

“Fara discutie, cei mai multi dintre clienti se indreapta catre instrumentele de scris. Mai mult, brandul Montblanc a cunoscut si cunoaste o expasiune impresionanta: in ultimii 10 ani categoriile pielarie, ceasuri si bijuterii s-au dezvoltat foarte mult, Montblanc definindu-se acum ca un brand high end luxury complet, nu numai cel mai renumit producator de instrumente de scris de lux. Acest lucru a fost marcat prin lansarea colectiei de ceasuri Montblanc Nocolas Riussec avand calibru 100% produs de catre Montblanc in Le locle,Elvetia unde detine propria manufactura de ceasuri. Compania Conmart importa brand-ul Montblanc din 1996, incepand cu importul instrumentelor de scris.

Inca de atunci s-a format o clientela care cuprinde si oamenii de afaceri. In timp businessurile lor s-au dezvoltat, la fel si gama de produse Montblanc, putem spune cumva ca «am crescut in acelasi timp», iar oamenii de afaceri iubesc aceasta evolutie la Montblanc, daca au inceput prin a cumpara un stilou Montblanc in timp fidelitatea lor s-a extins si la obiectele de pielarie si ceasuri”, a adaugat seful Montblanc.

Daca ar fi sa caracterizeze piata de lux din Romania, Rudolf Supan ar face-o foarte simplu, spunand ca “romanii se obisnuiesc foarte repede cu evolutia pietei de lux”.

Planuri pentru noi deschideri

Montblanc, care detine un butic in Bucuresti, deschis la intrarea pe piata, are in plan sa deschida doua puncte de vanzare in perioada urmatoare, pentru care a bugetat 1 milion de euro.

“Punctele de vanzare vor fi deschise tot in Bucuresti”, a mentionat Supan.

Brandul international de lux Montblanc a lansat recent o colectie care include bijuterii fine, ceasuri si instrumente de scris, inchinata printesei Grace Kelly de Monaco. Compania estimeaza ca va vinde doar in 2012 produse din aceasta colectie in valoare de 12.000-15.000 euro. Preturile produselor variaza de la 600 euro pentru instrumentele de scrie la 12.000 euro pentru ceasuri.

Datele financiare reies din informatiile publicate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.