Jorgen Vig Knudstorp este CEO si presedinte al grupului Lego din 2004, insa este in companie inca din 2001. Managerul a povestit pentru wall-street.ro cum este sa lucrezi pentru unul dintre cele mai credibile branduri din lume.

Biroul lui Knudstorp este plin de jucarii. „Am biroul plin de jucarii. Avand 3 copii nici acasa nu scap de jucarii. Am casa plina de lego”, spune seful companiei.

Lego a fost fondata in 1932 de Ole Kirk Kristiansen, iar acum, dupa 80 de ani, continua sa fie in proprietatea familiei fondatoare. Cum este sa fii managerul unui business de familier care este prezent in peste 100 de tari?

„Ma intalnesc cu proprietarul companiei cel putin o data pe saptamana, insa intotdeauna intr-un mediu informal, luam cina impreuna sau ma viziteaza acasa”, spune Jorgen Vig Knudstorp. Proprietarul companiei, Kjeld Kirk Kristiansen, este nepotul fondatorului companiei.

De asemenea, cei doi calatoresc mult impreuna, merg sa viziteze fabrici. Intanirile au loc si formal, atunci cand sunt intalnirile boardului.

„Am multi alti prieteni manageri si in general proprietarii cer tot timpul rapoarte financiare. La noi nu este asa. Desi profitabilitatea companiei este importanta, de obicei familia ne suna pentru a ne intreba de x sau y jucarie. Sa ne spuna ca un anumit model nu se ansambleaza destul de usor, sa ne atraga atentia ca este o problema la vrun model”, povesteste managerul grupului Lego.

Citeste si:

In ceea ce priveste dezvoltarea jucariilor, compania are un departament de 100 de persoane care creeaza noile jucarii, insa familia este implicata pe zona de productie. Se incearca mentinerea valorilor brandului asa cum au fost ele mostenite. Spre exemplu, in cazul jucariilor Lego care reprezinta personaje ca Batman, intotdeauna se incearca sa nu aiba o expresie violenta, ci mai dragaba sa fie amuzante.

„Mergem pe amuzament”, mai spune Jorgen Vig Knudstorp, care considera ca pasiunea este ceea ce caracterizeaza cel mai bine organizatia in care este implicat.

Jucariile traditionale vs. mediul online

Potrivit studiilor, copiii care stau mai multe pe Internet nu parasesc Lego, ci TV-ul. Jocurile online se bazeaza pe principii care sunt similare cu cele ale Lego, ii tine activi, spre deosebire de TV, care este o distractie pasiva. Noi, la Lego, sustinem activitatea. De asemenea, Lego are parteneriate pentru jocuri video pentru copii si suntem chiar pe pozitia a doua pe aceasta categorie, dupa Nintendo”, a spus Jorgen Vig Knudstorp.

Dincolo de faptul ca Knudstorp considera ca Lego este inca o jucarie relevanta pe piata, compania incearca sa isi obtina cresterea de pe pietele emergente, iar din 2006 focusul a fost pe Rusia si estul Europei. Anul acesta, Lego a deschis si o reprezentanta in Romania. Aflati mai multe despre obiectivele pe plan local.

Lego incepe ofensiva de marketing: Vrem 15-20% din piata in cativa ani

Lego incepe ofensiva de marketing: Vrem 15-20% din piata in cativa ani