Datorita unei evolutii favorabile in ultimii doi ani, oficialii VEKA privesc cu optimism catre extinderea operatiunilor si pe plan local, dar pastreaza o urma de rigiditate intr-o piata extrem de volatila si schimbatoare.

“Romania reprezinta in acest moment cea mai mare piata din sud-estul Europei pentru noi si intentionam sa construim o fabrica aici, dupa ce in anul 2008, exact inaintea instalarii crizei, eram pe punctul de a o face. Nu avem un plan concret in acest moment, urmarim posibilitatea extinderii operatiunilor si aici, dar ne trebuie o perspectiva si pe termen lung”, sustine Robert Post (foto) – directorul general VEKA Romania.

In anul 2005, VEKA a deschis o linie de productie pentru tamplarie PVC si in Ucraina, urmatoarea tinta pe harta nemtilor fiind Romania, o piata la acel moment aflata in plina dezvoltare.

La nivel local, producatorul german de profile PVC estimeaza ca afacerile din acest an vor creste cu 20%, la 16 milioane de euro pe fondul contractarii de noi parteneri strategici.

“Am contractat noi parteneri cu potential care au ales sa lucreze impreuna cu noi, dar si altii care au raportat cresteri ale vanzarilor in acest an, ceea ce a dus la o evolutie pozitiva a business-ului. Totodata, o parte din rulaj va fi datorat clientilor care exporta”, a mai spus oficialul VEKA.

In Romania sunt multe probleme

Cererea de ferestre cu tamplarie PVC a suferit schimbari majore in ultimii ani, pretul fiind in continuare un factor decisiv pe plan local.Statul, dar mai ales economia sunt factori care influenteaza, cel putin in prezent, obiceiurile de consum - fiind implicit si piedici in calea nemtilor de la VEKA pentru deschiderea unei fabrici la nivel local.

“In Romania sunt multe probleme. Pentru a putea deschide o fabrica in Romania avem nevoie in primul rand ca economia sa isi revina si o data cu ea si oamenii care sa aiba la dispozitie bani, dar si curaj pentru a investi. Totodata, statul ar trebui sa ofere predictibilitate si sa asigure un climat economic sanatos”, este de parere Alex Oancea, director de marketing in cadrul VEKA Romania.

Piata de tamplarie din PVC a scazut la 30% fata de 2008 pentru care trebuie recuperat circa 70% din nivelul inregistrat in acel an, spune Oancea.

Citeste si:

“Va fi extrem de greu sa revenim la nivelul pietei de la instalarea crizei. Avem de recuperat circa 70%, iar piata de export nu mai este la fel de sigura, dar in Romania este loc de crestere, in special in zonele rurale, unde potentialul este destul de ridicat”, considera reprezentantul VEKA Romania.

Piata de tamplarie PVC a cunoscut apogeul in anul 2008, pentru ca anii urmatori sa cunoasca o scadere pe toate planurile.

“Putem lua anul 2008 ca punct de reper al evolutiei pietei de profil - cand vanzarile au atins un maxim, in anul 2009 piata a scazut cu 50%, anul 2010 a inregistrat o scadere cu 30% a pietei, pentru ca anul 2011 sa cunoasca o scadere cuprinsa intre 10-15%. Anul acesta piata de tamplarie PVC se va stabiliza”, sustine Alex Oancea.

Potrivit acestuia, piata de profil se va situa in acest an la un nivel de 300 milioane de euro, in stagnare fata de 2011.

Fondata in anul 1969, ca urmare a preluarii producatorului german VEKAplast, care la acea data avea doar 8 angajati, VEKA a devenit, in 2011, cel mai important producator pe piata sistemelor de profile PVC pentru usi, ferestre si obloane, numarand astazi mai mult de 3.500 de angajati si inregistrand vanzari de peste 800 de milioane de euro in intreaga lume. Prezent pe 6 continente, grupul VEKA opereaza in 26 de tari si dispune de 14 fabrici.

VEKA Romania, infiintata in anul 2000, este detinuta in totalitate de catre VEKA AG Germania si are peste 30 de angajati, in prezent, deruland afaceri cu peste 180 de parteneri in intreaga tara.

Principalii concurenti ai VEKA pe piata locala sunt Gealan si Rehau.