Din valoarea adaugata totala, de 446 milioane de euro, aproximativ 46% (204 milioane de euro) este varsat sub forma de taxe si impozite la stat.

“Impactul direct si indirect asupra locurilor de munca este de 17.500 de posturi, adica peste 0,17% din populatia activa”, se precizeaza in studiul prezentat de Coca-Cola.

Concluziile studiului, corelate datelor anului fiscal 2010, sunt:

- Cuantumul valorii adaugate directe totalizeaza 48 mil. euro;
- Totalul valorii adaugate generate (suma dintre veniturile populatiei, incasarile bugetare, profiturile companiilor si economisire) in economie – direct sau indirect – atinge 446 mil. euro;
- Fiecare euro de valoare adaugata produsa de Coca-Cola genereaza alti 8 euro in restul economiei nationale;
- Coca-Cola plateste impozite de 19 milioane de euro;
- Intregul lant de valoare Coca-Cola contribuie cu impozite totalizand 204 mil. euro la bugetele publice;
- Lantul de valoare Coca-Cola ofera locuri de munca pentru 17.500 de persoane.

Citeste si:

Studiul de impact al "sistemului" Coca-Cola in economia romaneasca a fost realizat in perioada ianuarie-octombrie 2011 de catre Ethan B. Kapstein, profesor invitat in cadrul Universitatii Georgetown (Washington DC, SUA) in colaborare cu alti economisti.

Pe plan local, “sistemul” Coca-Cola este format din Coca-Cola Romania, o filiala a The Coca-Cola Company (companie de marketing), si Coca-Cola HBC Romania (companie de imbuteliere si comercializare), o filiala a grupului Coca-Cola Hellenic.

Coca-Cola HBC Romania imbuteliaza produsele din portofoliul Coca-Cola in 3 fabrici (situate la Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei). Produsele sunt distribuite catre peste 70.000 de clienti. In total, Coca-Cola vinde in Romania 14 marci (Coca-Cola, Fanta, Sprite, Cappy, Dorna, Dorna Izvorul Alb, Izvorrul Alb, Poiana Negri, Nestea, Illy).