"Cresterea volumului de activitate, obisnuita in aceasta perioada, este de 30-50 la suta, aceasta fiind datorata cadourilor oferite cu ocazia sarbatorilor de Paste", a declarat, vineri, pentru Rompres, secretarul general al Asociatiei Operatorilor de Curierat din Romania, Octavian Badescu.
       
Peste 70 la suta din volumul inregistrat in aceasta perioada este acoperit de cadouri. "Nu este o crestere a pietei, este vorba doar de un lucru normal, care se petrece de doua ori pe an cu ocazia sarbatorilor. Companiile nu-si cresc volumul dar pot, si de cele mai multe ori fac acest lucru, sa reduca tarifele astfel incat sa obtina o parte din piata pentru aceste perioade", a spus reprezentantul companiilor de curierat.
       
Octavian Badescu a subliniat ca perioada sarbatorilor de iarna dubleaza activitatea firmelor de curierat.
       
"De obicei cadourile sunt cam aceleasi, nu avem probleme pentru ca nu se trimit lucruri foarte ciudate. Avem probleme cu adresele trecute pe plic pentru ca uneori sunt gresite, sau nu sunt trecute aceste adrese. De asemenea, am avut probleme cu ambalarea produselor sau cu faptul ca in timpul sarbatorilor nu se lucreaza astfel incat unele pachete ajung cu intarziere", a explicat secretarul general al AOCR.
       
In ceea ce priveste curieratul international, numarul expedierilor cu ocazia sarbatorilor creste cu circa 10 la suta atat dinspre cat si spre Romania, potrivit datelor companiilor de curierat.