"Deja am inceput sa avem contacte cu posibili investitori. S-au prezentat investitori din Polonia si Cehia si sunt semnale ca si transportatori interni vor veni sa stea de vorba cu noi", a afirmat Zaharia, citat de Mediafax.

Horatiu Buzatu, secretarul general adjunct al MTI, care coordoneaza activitatea CFR Marfa si privatizarea companiei, a declarat ca procesul de trecere in proprietate privata a operatorului de transport marfa se va face dupa o strategie "privita cu destule animozitati", care insa nu reprezinta documentul final, ci cadrul general, urmat de norme specifice.

"Ne dorim in primul rand maximarea pretului. Interesul nostru nu este sa scapam oricum de CFR Marfa, ci statul sa obtina cat mai mult din aceasta privatizare", a spus el.

Autoritatile vizeaza vanzarea integrala a pachetului de actiuni. Posibilitatea de a ceda o participatie partiala nu este fezabila, o analiza Deloitte aratand ca statul ar trebui fie sa vanda integral compania fie sa o lichideze, a spus oficialul MTI.

Licitatia va fi organizata dupa aplicarea unor criterii de precalificare.

"Nu va fi suficienta buna intentie a investitorilor", a spus Buzatu.

Citeste si:

CFR Marfa are un capital de 56 milioane euro, active din bilant de circa 300 milioane euro, datorii de 450 milioane euro si pierderi anuale de 50 milioane euro.

Vanzarea companiei de transport feroviar este una din conditiile asumate de Guvern prin acordul cu FMI.

Strategia de privatizare a CFR Marfa va fi aprobata in aceasta saptamana de guvern, potrivit ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi.
Ministerul Transporturilor va fi mandatat sa vanda integral actiunile detinute la CFR Marfa prin licitatie cu strigare, precum si pachetul obtinut de stat in urma conversiei datoriilor in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor companiei catre CFR SA.

Astfel, MTI va fi mandatat sa vanda pachetul de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa prin licitatie cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum si pachetul care va fi detinut de statul roman in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma cesiunii si compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR.

In luna august, MTI a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.