La numai 30 de ani, Kinga Daradics (foto) a preluat conducerea MOL Romania in luna mai anul trecut. La momentul respectiv, Daradics anunta planurile companiei pana in 2015: deschiderea a 70 de benzinarii si atingerea unei cote de piata de 15%.

Din mai 2011 si pana acum, MOL si-a crescut lantul de benzinarii de la 127 de puncte la 131, cea mai recenta deschidere avand loc chiar saptamana aceasta. Investitia in cea de-a 131-a benzinarie MOL, situata in Timisoara, a fost de un milion de euro.

Daradics spune ca fiecare noua statie de carburanti presupune cheltuieli diferite, in functie de „dimensiunea si pozitionarea terenului, de marimea si complexitatea utilitatilor benzinariei, de necesitatea unor lucrari de amenajare sau consolidare".

Kinga Daradics mentioneaza ca „in prezent, un numar semnificativ de benzinarii se afla in stadii diferite de dezvoltare, de la aprobarea proiectului pana la obtinerea autorizatiilor necesare". Ea apreciaza totodata ca MOL se afla „in grafic" cu planurile de expansiune pentru consolidarea prezentei pe piata interna.

In paralel, compania ungara investeste si in reorganizarea magazinelor din interiorul benzinariilor pentru ca produsele comercializate sa devina mai vizibile pentru clienti.

Citeste si:

„Pentru ca activam intr-un domeniu foarte dinamic, suntem in permanenta preocupati de eficienta retelei de distributie si monitorizam continuu performanta fiecarei benzinarii", spune Kinga Daradics, CEO si country retail manager al MOL Romania.

Potrivit rezultatelor inregistrate in primul semestru al anului, MOL detine o cota de piata de 12,5%. Vanzarile de carburanti in volum ale MOL Romania au crescut in primele sase luni cu 5%, dupa un avans de 4% inregistrat anul trecut.

„Ca evolutie generala a pietei carburantilor din Romania pentru primele 8 luni ale acestui an, a fost inregistrata o usoara scadere. Este greu de facut o estimare privind intregul an 2012, in conditiile in care persista tensiunile economice in Uniunea Europeana si in tara", a explicat Kinga Daradics.

MOL este o companie ungara de petrol si gaze. Pe piata interna, cei mai mari competitori ai MOL sunt Petrom, Rompetrol, Lukoil. Grupul MOL are operatiuni de explorare in 11 tari, iar de productie in sapte state. Compania ungara controleaza cinci rafinarii si doua unitati petrochimie. In total, grupul MOL are o retea de peste 1.700 de benzinarii in zona Europei Centrale si de Sud-Est.