Noua schema de management privind transportul va contribui la reducerea semnificativa a impactului pe care lantul logistic al companiei Unilever il are asupra mediului si asupra retelei de drumuri din Europa. In urma acordului semnat cu Comisia Europeana, va fi infiintat un nou punct centralizat pentru reteua de transport la nivel de Europa, ce va fi administrat de la centrul de logisitca Unilever din Katowice, Polonia. In cadrul proiectului, se va maximiza eficienta de incarcare a camioanelor in uz.

Schema de management a transportului reprezinta cel mai mare proiect de acest gen din Europa, din punct de vedere al dimensiunii si scopului sau, si va contribui la atingerea obiectivelor Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil, prin care compania si-a propusul sa isi dubleze cifra de afaceri odata cu reducerea impactului asupra mediului.

Ca parte a Planului Unilever Pentru un Stil de Viata Durabil, Unilever si-a luat responsabilitatea de a se asigura ca emisiile de CO2 din reteaua sa globala de logistica vor fi, pana in 2020, la nivelul din 2010 sau sub acesta - in ciuda volumelor in crestere, generate pe masura ce compania se dezvolta. Acest lucru va reprezenta o imbunatatire cu 40% a eficientei privind reducerea emisiilor de CO2.

Estimarile arata ca, pana in 2014, reducerea generata de implementarea noului proiect este echivalenta cu 154.000 de transporturi realizate cu camionul intre Bruxelles si Varsovia sau peste 260.000 de transporturi cu camionul intre Berlin si Bruxelles, comparativ cu anul 2010. Reducerea traficului ar trebui sa aiba loc in aproape toate statele membre UE.

Tot mai putine camioane ce transporta produse Unilever prezente in reteaua rutiera genereaza o cantitate mai scazuta de emisii de carbon. Estimam ca pana in 2014 reducerea emisiilor de carbon generate de reteaua logistica va fi de aproximativ 15.000 de tone anual, comparativ cu anul 2010, spun oficialii Unilever.

Citeste si:

Centrul logistic Unilever din Katowice va administra o retea de puncte regionale din Europa. Fiecare punct de lucru este responsabil pentru reducerea numarului de kilometri parcursi de camioanele companiei, asigurandu-se ca acestea vor fi mai incarcate, pe traseul acestora pe drumurile europene, de la furnizori la fabrici si de la fabrici la depozite

Marco Polo este programul de finantare europeana pentru operatorii logistici care se angajeaza sa transporte in mod sustenabil bunuri pe teritoriul Europei. Intre 2003 si 2009, peste 500 de companii au primit finantare pentru proiecte. Cel de-al doilea program Marco Polo se desfasoara in perioada 2007 – 2013, cu un buget extins si obiective ambitioase. Eficientizarea traficului este una dintre prioritatile cheie ale programului.

In 2011, Unilever a inregistrat o imbunatatire cu 8% a eficientei emisiilor de CO2, fata de 2010, pentru operatiunile sale de transport.

Unilever este unul din cei mai mari furnizori globali de bunuri de larg consum, cu operatiuni in peste 100 de tari, produsele sale avand o piata de desfacere in peste 190 de tari. Consumatorii cumpara aproximativ 170 de miliarde de produse Unilever in fiecare an, iar produsele noastre sunt utilizate cel putin de 2 miliarde de ori pe zi. Avem mai mult de 171.000 de angajati la nivel global, iar vanzarile anuale generate in 2011 au fost de 46,5 miliarde de euro.