Rezultatele pozitive inregistrate de Hornbach Holding AG, unul dintre principalii retaileri de materiale de constructii si gradinarit din Europa, se datoreaza cu precadere vanzarilor din Romania si Germania in primele sase luni ale acestui an, inregistrand o crestere de 1%.
Astfel, in prima jumatate a anului financiar 2012 / 2013 (1 martie – 1 august 2012), Hornbach Holding AG a raportat o crestere de 1% a vanzarilor consolidate, la 1,79 miliarde de euro. In acelasi timp, veniturile operationale (EBIT) ale Hornbach Group in prima jumatate a anului fiscal au scazut usor, cu 2,9%, la 153,2 milioane de euro. Cu toate acestea, compania estimeaza ca si in acest an financiar acestea se vor mentine la nivelul intregistrat in perioada precedenta (1 martie 2011 – 29 februarie 2012).

“Comparativ cu rezultatele financiare obtinute in anul fiscal anterior, veniturile realizate in prima parte a anului curent sunt bune. Scaderea usoara inregistrata la nivelul veniturilor noastre a fost cauzata, in principal, de atitudinea consumatorilor din zone importante din Europa de Vest si de Est, acestia devenind mai atenti cu cheltuielile lor, dar si de conditiile extreme de vreme din aceasta vara”, a declarat Albrecht Hornbach, Presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Holding AG.

Vanzarile realizate in cele 137 de magazine operate de cel mai mare subgrup din cadrul Hornbach Holding AG, Hornbach Baumarkt AG, in Europa, au crescut cu 0,9% in primele sase luni din anul financiar curent, ajungand la 1,68 miliarde de euro.

„Este cu atat mai imbucurator sa observam ca, in anumite tari, cum este si cazul Romaniei, am reusit sa generam cresteri in vanzari comparativ cu aceeasi perioada a anului fiscal anterior si sa depasim media inregistrata de sectorul de profil in prima jumatate a lui 2012 / 2013”, a spus Hornbach.

Vanzarile din magazinele Hornbach din cele opt tari din afara Germaniei au indicat un declin usor, cu 2,1% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Criza datoriilor in euro care se desfasoara in prezent, precum si previziunile economice pesimiste au dus la o lipsa de optimism in randul consumatorilor din zone mari din Europa de Vest si Est, mai ales pe perioada verii.

Pe plan local, cea mai recenta investitie a retailerului german a fost in Timisoara unde a deschis un magazin cu o suprafata totala de peste 22.000 mp, investitie care s-a ridicat la 30 de milioane de euro.

In acest moment, Hornbach dispune de cinci magazine – Bucuresti (2), Balotesti (1), Brasov (1) si Timisoara (1).

Principalii concurenti ai Hornbach in Romania sunt Dedeman, Bricostore si Praktiker.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri