Vanzarile Carrefour, cel mai mare retailer european, au crescut in trimestrul al treilea cu 2,1%, la 22,62 miliarde euro, cu o usoara imbunatatire a afacerilor in Franta si dificultati pe pietele din sudul zonei euro, precum Italia si Spania, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul francez, informeaza Mediafax.
Vanzarile companiei pe pietele europene din afara Frantei au coborat cu 2,2%, la 5,8 miliarde euro, afectate de "presiuni asupra consumului in sudul Europei".

Afacerile din Polonia, Turcia si Romania, au avansat cu 4,7%, la 1,16 miliarde euro. In conditii comparabile, vanzarile de pe aceste piete au evoluat stabil, noteaza compania.

Pe piata franceza, afacerile Carrefour au avansat cu 1,2% in trimestrul al treilea fata de perioada similara a anului trecut, la 9,9 miliarde euro, datorita performantelor retelei de supermarketuri si magazine de proximitate, hipermarketurile afisant o scadere de 0,9%.

In Spania, guvernul a majorat de la inceputul lunii septembrie taxa pe valoare adaugata (TVA) cu 3 puncte procentuale, la 21%, iar masurile de austeritate, somajul ridicat si declinul economic continua sa limiteze bugetele consumatorilor, cu un efect puternic in zona cheltuielilor discretionare.

Astfel, vanzarile Carrefour in Spania au coborat cu 3,2% in trimestrul al treilea fata de perioada corespunzatoare a anului trecut, la 2,32 miliarde euro.

In Italia, afacerile companiei au scazut cu 8,3%, la 1,32 miliarde euro, din cauza scaderii puternice a consumului si intensificarii presiunilor de natura concurentiala pe piata de retail, se arata in comunicat.
Vanzarile din Belgia au urcat cu 1,5%, la 1,05 miliarde euro.

Vanzarile Carrefour au crescut puternic pe pietele emergente din America Latina si Asia. In America de Sud, compania a raportat o crestere de 5,2% pentru trimestrul al treilea, la 4,5 miliarde euro. Pe pietele asiatice, afacerile retailerului francez au avansat cu 12,3%, la 2,26 miliarde euro.

In primele noua luni ale anului, vanzarile Carrefour la nivel mondial au urcat cu 1,3%, la 66,27 miliarde euro, cu evolutii negative in Franta si pe pietele din sudul Europei si cresteri puternice in America Latina si Asia.
Carrefour a inregistrat anul trecut vanzari de 1,18 miliarde euro in Romania, in crestere cu 4,8%, in principal datorita extinderii retelei de magazine.

Compania detine in Romania 25 de hipermarketuri si 59 de supermarketuri, la care se adauga 8 magazine de proximitate Carrefour Express operate de un francizor.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri