Blocul ceramic SUPER44 este prima caramida produsa in Romania ce poate fi folosita la peretii exteriori si nu necesita termoizolare suplimentara, reducand costurile de constructie cu pana la 40% ale unui metru patrat de zid cu o grosime de 44 de centimetri, sustin reprezentantii companiei.

“Ne dorim sa implementam conceptul de «cladire verde» realizata 100% din produse naturale romanesti, deoarece stim ca avem potential si resurse sa o facem. Si nu ne raportam doar la cladirile de locuit, ci cream produse care sunt recomandate si indicate pentru cladiri care au si o alta destinatie, cum ar fi spitale, crese, cladiri de invatamant, cladiri de birouri, cladiri pentru turism”, a declarat Liviu Stoleru (foto), directorul general Cemacon.

Producatorul din Zalau sustine ca noul produs ofera un timp de finalizare al constructiei cu pana la 30% mai mic si are un coeficient de transfer termic cu 38% mai mare decat cel prevazut de normative.

O data cu lansarea noului bloc ceramic SUPER44, Cemacon si-a planificat ca pana la finalul anului viitor sa vanda aproximativ 20.000 de metri cubi de astfel de caramizi.

Vor locul 1 in Transilvania

Cu doua facilitati de productie in zona Transilvaniei, din care activa este numai fabrica de la Recea (15km de Zalau), Cemacon tinteste castigarea primei pozitii in regiune unde se lupta cu austriecii de la Wienerberger, unul din principalii concurenti pe piata de blocuri ceramice.

“Vrem sa devenim cel mai mare producator de caramizi din zona Transilvaniei si suntem convinsi ca de anul viitor vom reusi aceasta performanta. Noul produs lansat va contribui din plin la aceasta evolutie”, este de parere Stoleru.

Fabrica de la Recea, unde isi desfasoara in prezent Cemacon activitatea a fost inaugurata in 2010 in urma unei investitii totale ce s-a ridicat la 28 de milioane de euro, avand in prezent o capacitate de productie de 1.000 tone/zi si aproximativ 400.000 m3/an, potrivit datelor companiei. La momentul de fata, fabrica functioneaza la o capacitate de 70%. Suprafata fabricii se ridica la 15.000 mp.

Situatia se schimba insa la nivel de piata, unde Cemacon are o cota cuprinsa intre 12-13%, ceea ce pozitioneaza producatorul de caramizi pe locul trei in topul producatorilor de profil dupa Wienerberger si Ceramica Iasi.

“Am luat in calcul si posibilitatea de a deschide noi facilitati de productie in tara, dar in acest moment ne axam pe o strategie pe care urmarim sa o implementam si in anii urmatori, una agresiv-constructiva in regiunea Transilvaniei, cea mai importanta piata de zidarie unde sunt prezenti cei mai mari jucatori din piata”, a mai precizat directorul general Cemacon.

Miza pe o strategie “de gherila”

In opinia managerului Cemacon, Romania este una din cele mai aglomerate piete de productie pe segmentul de zidarie din Europa, drept urmare este foarte greu sa faci fata unei competitii intr-un astfel de climat.

“Ne-am propus ca in urmatorii ani sa ne axam pe trei coordonate importante in dezvoltarea business-ului Cemacon : unul dintre acestea se refera la o comunicare mai buna in interiorul organizatiei, prin selectarea unei echipe de profesionisti. Inovarea in domeniu este un alt aspect important, iar aici trebuie sa ne bazam pe strategii neconventionale la care piata nu se asteapta, dar si prin lansarea unor produse destinate pietei de constructii cum este si cazul vatei bazaltice”, sustine Liviu Stoleru.

Citeste si:

Totodata, reprezentantul Cemacon si-a propus ca in urmatorii ani sa se axeze in special pe implementarea notiunii de cladire verde, prin lansarea mai multor game de produse de acest fel.

“O companie este cu atat mai competitiva cu cat reuseste sa anticipeze nevoile pietei” , este de parere managerul producatorului de blocuri ceramice din Zalau.

Crestere de 40% in primul semestru

Cemacon a raportat o crestere a afacerilor de 40% in primele sase luni ale acestui an, in ciuda faptului ca piata de profil a fost in scadere.

“Am dezvoltat o echipa de vanzari si ingineri tehnici de vanzari foarte competitiva care a demonstrat ca nu pune presiune in mod direct pe pret. Am fost flexibili in luarea decizilor, dar si in proiectele in care am fost angrenati. Rapiditatea este iarasi un lucru demn de luat in seama : competitorii nostri sunt structuri mai complexe, iar pentru acestia gasirea unei solutii in viteaza nu e un avantaj, deoarece o decizie intr-un context de timp scurt se ia greu. Pentru noi acest lucru a constituit un avantaj care ne-a adus si rezultate”, spune Stoleru.

Directorul general Cemacon a mai precizat ca un alt factor ce a condus la aceasta evolutie il contituie si politica fata de cei aproximativ 100 de distribuitori care a vizat o mentinere a pretului produselor, prin incercarea de a evita pe cat posibil fluctuatiile intr-o piata in scadere continua.

Cum vor sa scape de datoriile de 30 mil. euro

Cemacon nu a reusit pana in acest moment sa solutioneze datoriile cumulate de 128 mil. lei (circa 30 mil. euro), dar spera ca printr-o serie de actiuni si sprijin din partea companiei de consultanta financiara pe care a contractat-o din vara acestui an, rezultatele sa devina vizibile in urmatoarea perioada de timp.

“Am facut o reesalonare a datoriilor catre stat pe 30 de luni, ceea ce presupun o relaxare pe aceasta parte, iar la nivelul relatiei cu furnizorii am reusit sa imbunatatim termenele de plata. In relatia cu banca suntem in cautarea unei solutii care sa ne duca intr-o zona de depresurizare si in acest fel ne propunem sa solutionam aceste pierderi. Un prim pas in acest sens l-a consemnat si evolutia din prima parte a acestui an, cand afacerile au avut o crestere sustinuta de 40%, iar la nivelul intregului an asteptam depasirea pragului de 40 de milioane de lei, o crestere de peste 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut”, sustine Daniel Sologon, directorul financiar al Cemacon S.A.

Un alt aspect in acest sens l-ar putea avea si revenirea pietei de constructii in urmatoarea perioada de timp. Reprezentatii Cemacon privesc cu optimism in viitor si spun ca un semnal ar putea veni in special din zona constructiilor civile (la nivel de infrastructura), dar si segmentul rezidential ar putea aduce schimbari in urmatoarea perioada de timp.

Piata de caramizi din Romania este impartita intre mai multi producatori printre care Wienerberger, Ceramica Iasi, Cemacon sau Soceram.

Principalii actionari ai grupului din Zalau sunt Broker Cluj, cu 12,8% din actiuni si SIF Muntenia, cu 5%. Cemacon are o capitalizare de 14,8 mil. lei.