Vanzarile de ciment ale grupului francez Lafarge in Romania au crescut in primul trimestru al anului cu 15,4%, comparativ cu perioada similara din 2005, potrivit reprezentantilor companiei, care au evitat sa precizeze valoarea vanzarilor.

Avansul vanzarilor a fost determinat de cresterea cu 13,8% a cantitatii de produse livrate, precum si altor efecte (majorari de preturi, schimbarea conditiilor ce tin de piata de profil) a caror contributie cumulata a fost de 1,6%, se arata intr-un comunicat al celui mai mare producator mondial de ciment. In Europa Centrala si de Est, vanzarile au crescut cu 30,6%, la 139 milioane de euro.

In aceasta regiune, cele mai bune rezultate au fost consemnate in Rusia, cu o crestere de 85,6%, in timp ce in Polonia vanzarile au scazut cu 0,4%, ca urmare a conditiilor meteorologice nefavorabile. La nivel global, vanzarile Lafarge au urcat cu 28,1%, la 3,7 miliarde euro, cea mai mare pondere avand-o divizia de ciment, cu 1,8 miliarde dolari, urmata de cea de agregate si betoane - 1,21 miliarde euro. Grupul francez Lafarge este principalul producator de ciment la nivel mondial si unul dintre cele trei grupuri care controleaza piata romaneasca, alaturi de Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania).

Operatiunile grupului sunt reprezentate in Romania de Lafarge Romcim, Lafarge Agregate si Betoane, Lafarge Arcom Gips si partenerii din domeniul materialelor pentru acoperisuri Bramac Sisteme de Invelitori si Schiedel Sisteme de Cosuri.

Citeste si:

Consumul de ciment a crescut, in anul precedent, cu circa 10%, iar pretul mediu a ajuns la circa 60 - 65 de euro pe tona, fata de media de 50 - 52 de euro din anii anteriori.

Holcim Romania a realizat anul trecut pe toate cele trei divizii - betoane, agregate si ciment - un profit de circa 33 mil. euro, la o cifra de afaceri de 166 mil. euro, in crestere cu 27% fata de 2004.
Mai mult, Carpatcement Holding a ajuns la afaceri de 194 milioane de euro, mai mult cu 22% fata de anul precedent.