Yu Qiu - unul dintre reprezentantii SUCG care s-au intalnit, vineri, la sediul municipalitatii bucurestene, cu primarul general Sorin Oprescu - a explicat faptul ca grupul chinez este interesat de acest proiect si ca, avand in vedere complexitatea si dimensiunea lucrarii, se va analiza posibilitatea formarii unui consortiu de firme chinezesti interesate sa poata prelua realizarea intregului proiect, se arata intr-un comunicat al Primariei Capitalei, citat de Mediafax.

Oprescu si reprezentantii SUCG au discutat despre posibilitatea incheierii unui parteneriat public-privat pentru realizarea proiectului "Inchidere Inelul Median de circulatie la Zona Nord - Autostrada Urbana - tronson Lacul Morii - Soseaua Colentina" - cunoscut ca autostrada suspendata.

SUCG International Engineering, care are o cifra de afaceri de cinci miliarde de euro pe an, este specializat in lucrari de infrastructura si constructii de poduri si tuneluri si dispune de tehnologia necesara realizarii acestui proiect de anvergura, in parteneriat public-privat, se mai precizeaza in comunicat.

Pe site-ul propriu, grupul chinez mentioneaza, printre proiectele in care a fost implicat, construirea de tuneluri in Singapore, linii de metrou in India si a unui stadion in Angola.

Primarul general s-a intalnit, tot vineri, cu reprezentantilor companiei Artimpeks LTD, care, la randul lor, s-au declarat interesati de proiectul autostrazii suspendate si au solicitat toate informatiile tehnice aferente, potrivit municipalitatii.

Indicatorii tehnico-economici aferenti studiului de fezabilitate pentru autostrada suspendata propusa de primarul general Sorin Oprescu au fost aprobati, la 31 august, de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB), valoarea totala a investitiei fiind estimata la peste 1,5 miliarde de euro.

Sorin Oprescu, a declarat, dupa sedinta CGMB in care a fost aprobat proiectul legat de autostrada suspendata, ca spera ca, pana la sfarsitul mandatului sau, sa se poata plimba pe aceasta, altfel spus lucrarile sa fie gata pana in 2016.

Citeste si:

Proiectul autostrazii suspendate, denumit "Inchiderea inelului median de circulatie la zona de nord", urmareste fluidizarea traficului pe marile artere.

"Solutia proiectata prevede realizarea unui sistem rutier complex cu urmatoarea configuratie: pe sectorul Virtutii-Gravita dezvoltarea in lungul bulevardului Constructorilor si apoi traversarea triajului Chitila, dezvoltarea la nord de calea ferata pe sectorul Grivita-Poligrafiei cu o artera cu sase fire de circulatie, cate trei pe fiecare sens, realizarea a doua tuneluri unidirectionale cu cate trei benzi pe sens , pe sectorul Poligrafiei-Avionului, dezvoltarea la nord si la sud de calea ferata prin doua cai unidirectionale pe sectorul Avionului-Petricani si realizarea a doua bulevarde bidirectionale, unul la nord si unul la sud de calea ferata, pe sectorul Petricani-Colentina", s-a aratat in raportul de specialitate al proiectului aprobat de CGMB.

Potrivit studiului de fezabilitate, lungimea noii cai rutiere va fi de 13,15 kilometri, urmand sa fie construite inclusiv poduri si pasaje subterane si supraterane.

Proiectul autostrazii suspendate a fost anuntat de Oprescu inca din campania electorala din 2008. Anul acesta, dupa castigarea unui nou mandat de primar general, Oprescu a anuntat ca acest proiect va fi primul pe care il va trece prin CGMB.

In martie 2011, primarul general spunea ca autostrada suspendata se va numi "drum expres", intrucat "legislatia nu permite autostrada in Capitala".