Asociatia Romana pentru Combaterea Contrafacerilor (ARCC) a initiat proiectul "Marca Pro Q", care isi propune sa certifice fiecare societate comerciala care desface produse de marca autohtone sau din strainatate, informeaza un comunicat al asociatiei. In acest fel, consumatorii vor afla, inca de la intrarea in magazine, prin vizualizarea marcii Pro Q, daca produsele comercializate sunt originale sau contrafacute. "Incercam sa introducem in nomenclatorul de meserii asa-numitii evaluatori de contrafaceri, care vor constitui o categorie profesionala de sine statatoare, avand documente de identificare si insemne specifice, beneficiind de certificare si instruire in vederea cunoasterii cerintelor esentiale pentru securitatea produselor si a elementelor de identificare a produselor veritabile", a declarat Dan Docan, presedintele ARCC. Certificarea marcii produselor comercializate in magazinele din Romania va fi efectuata de un organism acreditat de RENAR - Asociatia de Acreditare din Romania, care va functiona in cadrul ARCC. Proiectul va fi finalizat in colaborare cu Institutul Roman pentru Educatie si Calitate Europeana - IRECE si cu Asociatia React Romania. Proiectul are la baza o "semnatura" cu ajutorul careia consumatorul poate sa identifice si sa deosebeasca un produs fata de altele identice sau similare, prin furnizarea de informatii privind originea si calitatea.