De altfel, perioada cea mai intensa din punct de vedere al constructiilor si amenajarilor, care se intinde din martie pana in octombrie, aduce si cele mai mari vanzari pentru magazinele grupului, parchetul laminat, gresia si mobilierul fiind printre cele mai cautate produse. In ceea ce priveste materialele de constructii, romanii achizitioneaza, in special: adezivi, gresie, faianta, gleturi, polistiren expandat si extrudat, tigla, vata minerala si placi gipscarton.

„Vanzarile pe categorii de produse fluctueaza in functie de sezon, perioada de varf pentru constructii si amenajari (martie-octombrie), fiind cea mai activa din acest punct de vedere. Vara, romanii cheltuie de 3 – 4 ori mai mult pe materialele de constructie pentru interior si exterior, fata de perioada de iarna”, spune Cornelia Gheorghe, director de achizitii Praktiker Romania.

Incepand din luna septembrie, produsele care se vand cel mai bine sunt cele destinate amenajarilor interioare si decoratiunilor, in timp ce, in sezonul rece, romanii achizitioneaza, pe langa produse de incalzire (sobe, seminee, centrale, radiatoare), mobilier si accesorii.

Conform reprezentantilor Praktiker Romania, jumatate din vanzarile anuale de produse pentru gradinarit se inregistreaza in perioada aprilie-iulie, cele mai solicitate articole fiind mobilierul de gradina, pavilioanele, balansoarele – in categoria decoratiuni de gradina, si motocultivatoarele, masinile de tuns iarba, trimerele si uneltele de gradina. De asemenea, in perioada mai-iulie, o pondere ridicata in vanzari o au piscinele si accesoriile aferente.

Probleme pentru Praktiker

Retailerul german prezent pe piata locala D-I-Y s-a construntat cu mari probleme financiare in ultimii doi ani, ajungand in acest moment pe a treia treapta in top jucatorilor de profil.

Citeste si:

In pofida contextului dificil cu care retailul D-I-Y s-a confruntat in ultimii ani, oficialii Praktiker sunt increzatori in potentialul de dezvoltare al pietei locale si intrevad perspective pozitive pentru anul in curs. Rezultatele inregistrate de companie sunt in linie cu estimarile bugetate initial, acest aspect marcand o stabilizare a pietei de profil.

Cu toate ca vanzarile companiei au cunoscut un declin in 2011, afacerile companiei au continuat sa scada anul trecut la 156,2 milioane de euro, valoare cu circa 26% mai mica fata de anul 2010.

Grupul german nu a inregistrat profit nici in anul 2011, inregistrand pierderi cumulate de circa 20 milioane euro.

In 2012, retailerul se asteapta o usoara revenire a pietei, in special in a doua parte a anului, datorita lucrarilor de renovare si reparatiilor casnice.