„Alegerea de produse ieftine si de proasta calitate aduce cu sine deteriorarea rapida a lucrarilor si necesitatea inlocuirii placilor ceramice. In acest fel, investitia initiala reprezinta o pierdere financiara pentru proprietari, la aceasta adaugandu-se disconfortul creat de inlocuirea gresiei si a faiantei”, a declarat Toni Teau (foto), directorul general Lasselsberger Romania.

Printre principalele motive pentru care produsele de calitate indoielnica reprezinta o alegere gresita, se numara faptul ca acestea au abateri dimensionale, nefiind rectangulare sau plane. In plus sunt foarte subtiri si se sparg cu usurinta sau prezinta defecte de suprafata (ciobituri, cratere, harise etc.) care se pot agrava in timp. Spre exemplu, lipsa de glazura de pe fata placii va inlesni absorbtia apei si va reduce drastic durata de viata a produselor.

Dincolo de defectele tehnice ale produselor de calitate slaba, se mai numara si unele ce au impact de ordin estetic. Astfel, pe suprafata unor placi, se pot observa de multe ori puncte negre, pete sau nuante diferite.

Potrivit calculelor companiei, pentru o suprafata medie de 75 de mp, costurile unei placari cu produse ieftine se ridica la aproape 2.800 lei, suma ce include placile achizitionate initial, adezivii si montajul. Pierderea financiara a proprietarului este si mai mare, ajungand chiar la 3.900 lei, daca sunt luate in calcul si costurile de demontare a placilor.

„In mod normal, in Romania placile ceramice sunt inlocuite la o perioada de circa 15-20 de ani. Insa montarea de placi ieftine si slabe din punct de vedere calitativ poate duce la o inlocuire chiar si dupa doar un an. Astfel, investitia initiala reprezinta o pierdere pentru proprietar”, a mai spus Toni Teau.

De ce trebuie sa tinem cont ?

O alte greseala pe care o fac romanii atunci cand cumpara placi ceramice si care poate, de asemenea, avea impact in durabilitatea produselor este omiterea verificarii informatiilor de pe ambalaj. Astfel, fiecare cumparator ar trebui sa fie atent ca pe cutia placilor sa fie indicate numele si adresa producatorului, marca produsului, dimensiunea si codul acestuia, calitatea (I-a, a II-a etc), dar si nuanta, calibrul sau data de fabricatie.

Citeste si:

Potrivit Cesarom, este recomandat ca achizitionarea acestor produse sa se faca din magazinele specializate, din cele de tip D-I-Y sau din cele de tip chiosc, unde sunt disponibile materialele de constructii si unde cumparatorii pot vizualiza placile ceramice intr-o prezentare adecvata sub forma de ambiente, expozitoare sau panouri si pot afla informatii suplimentare de la specialistii din domeniu si vanzatorii de raion.

Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de peste 50 de ani. Compania a devenit, incepand cu anul 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).

Odata cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca Cesarom, produsele fiind fabricate in prezent in unitatea de productie Sanex de la Cluj-Napoca. Grupul austriac Lasselsberger detine 67,93% din totalul actiunilor societatii comerciale Sanex SA.

In prezent, capacitatea totala de productie se ridica la 6,7 milioane de metri patrati anual, Lasselsberger Romania comercializand prin intermediul a peste 100 de parteneri o gama variata de modele de gresie, faianta si placi de decor.