In acest context, legea ofera companiilor alternative la clasicele prime si bonusuri, din care se retin atat impozitul cat si contributiile aferente.

Diversele tipuri de ajutoare, fie ca sunt pentru inmormantare pentru pierderi cauzate de calamitati naturale, pentru boli grave si incurabile sau pentru nastere, sunt beneficii pentru care nu se retin impozit pe venit si contributii sociale, si au deductibilitate limitata. Oferindu-le, angajatorul isi arata sustinerea fata de angajat in momentele dificile, potrivit Accace, companie cu activitate pe piata serviciilor de outsourcing si consultanta din Europa Centrala si de Est.

In aceeasi categorie intra si cadourile oferite salariatilor si copiilor acestora.

Potrivit legii, acordarea cadourilor oferite de angajatori copiilor minori ai angajatilor cu ocazia Pastelui, zilei de 1 iunie, Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase se realizeaza pentru fiecare copil minor al fiecarui angajat. Valoarea cadoului oferit fiecarei persoane, cu orice ocazie din cele mentionate, nu poate depasi 150 de lei.

Mai mult, intarirea relatiei angajat-angajator se poate realiza si prin acordarea de beneficii precum: decontarea transportului pentru deplasarea la si de la locul de munca, acoperirea costului prestatiilor pentru tratament si odihna, suportarea cheltuielilor de mutare in interes de serviciu, indemnizatiile de instalare si cheltuielile efectuate de angajator pentru pregatirea profesionala si perfectionarea angajatului. Asupra acestora nu se datoreaza impozit pe venit si contributii sociale si pot fi o optiune eficienta atat pentru angajat cat si pentru angajator in cazul in care au loc schimbari la nivel de companie si se doreste pastrarea structurii personalului prin alocarea de resurse interne in acest sens.

Citeste si:

O alta categorie este cea a beneficiilor impozabile, in sensul impozitului pe venit, pentru care nu se retin contributii sociale. Si acestea au deductibilitate limitata. In aceasta categorie intra tichetele (cadou, de cresa, de masa, de vacanta) si cheltuielile cu primele de asigurare voluntara de sanatate, in limita unei sume reprezentand echivalentul in lei a 250 de euro intr-un an fiscal, pentru fiecare participant.

„Beneficiile enumerate mai sus sunt avantajoase atat pentru angajat, cat si pentru angajator, daca sunt respectate limitele impuse de lege asupra valorii lor, prin urmare toate tipurile de beneficii trebuie precizate in contractul de munca (cel putin cele impozabile), contractul colectiv de munca (unde este cazul) si in regulamentul intern, iar acordarea acestora trebuie insotita de documente justificative pentru a evita orice interpretari in momentul incadrarii lor in limitele deductibilitatii. La enumerarea acestora in documentele companiei trebuie adaugate si proceduri clare de acordare pentru a se asigura respectarea legislatiei si a evita discriminarea la locul de munca”, a declarat un consultant Accace.

Accace , companie cu activitate pe pieta serviciilor de outsourcing si consultanta din Europa Centrala si de Est, ofera corporatiilor servicii adaptate nevoilor lor specifice in materie de finante si contabilitate, consultanta fiscala, salarizare si dreptul muncii, inmatriculare si inregistrare, recrutare si training, precum si implementarea MS Dynamics NAV.

Clientii principali ai companiei sunt corporatii medii si mari, care isi desfasoara activitatea in Europa Centrala si de Est in toate industriile, multe dintre ele companii de referinta listate la bursele din New York, Londra sau Frankfurt. Portofoliul Accace include companii precum IBM, Shell, Allianz, Orsay, Scania, Olympus, Sharp, HBO.

Sursa foto: freedigitalphotos.net