Teraplast, furnizor de solutii si sisteme in domeniul instalatiilor si constructiilor din Romania, a realizat in primele noua luni al anului 2012 o cifra de afaceri de circa 40 mil. euro (179,73 mil. lei), cu 9% mai mare fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Compania a realizat un profit din exploatare de 1,3 mil. euro (5,73 mil. lei), cu circa 2 mil. euro (9,52 mil. lei) mai mare decat in 2011. Rezultatul net a fost usor negativ (1,36 mil. lei), cu o imbunatatire de 5,59 mil. lei fata de aceeasi perioada a anului anterior.

Teraplast a derulat in ultimele 18 luni un amplu proces de restructurare operationala si financiara.

Programul a vizat dezvoltarea liniilor de activitate cu potential de crestere profitabila (productia de profile de tamplarie, productia de ferestre si usi, productia de granule PVC), in paralel cu discontinuarea, convertirea sau externalizarea liniilor de activitate neperformante, sau colaterale. In vederea sustinerii programului de investitii, in aceeasi perioada au fost valorificate o parte din activele imobiliare eliberate in urma finalizarii relocarii sediului administrativ in Parcul Industrial Teraplast.

„In ciuda climatului economic extrem de volatil, atat la nivel local, cat si european, compania Teraplast a inregistrat o evolutie buna in primele noua luni ale anului. Vanzarile au crescut fata de anul trecut, iar profitabilitatea este pe un trend vizibil de redresare. Putem spune in acest moment ca am finalizat etapa de restructurare a companiei si ca am reluat programul de consolidare si de crestere”, a declarat Stefan Bucataru, director general Teraplast.

Cresterea cu 9% a cifrei de afaceri inregistrata de Teraplast in primele noua luni din acest an, a fost sustinuta de cresterea semnificativa a principalelor segmente de business in a caror dezvoltare s-a investit, respectiv vanzarile din productia proprie de ferestre si usi (+70%), productia de granule PVC (+57%) si productia de profile de tamplarie (+31%). Segmentul de solutii pentru infrastructura de mediu si instalatii (care a reprezentat 35% din cifra de afaceri a primelor 9 luni) a crescut doar cu 1%, fiind influentat negativ de blocajele de finantare existente, in principal la nivelul fondurilor europene. Evolutia principalelor segmente de business ale companiei a fost peste cea a pietelor concordante, acestea din urma inregistrand fie scaderi, fie stagnari.

Exporturile, in crestere cu 52%


O contributie importanta in structura cifrei de afaceri a avut-o dezvoltarea exporturilor, care in primele noua luni ale anului au crescut cu aproximativ 52%, fata de aceeasi perioada din 2011 si care au ajuns sa reprezinte circa 15% din cifra de afaceri, fata de 11% in perioada similara din anul precedent.

Profitul din exploatare al Teraplast s-a ridicat la 5,73 mil. lei in primele noua luni ale anului, fata de o pierdere de 3,79 mil. lei inregistrata in aceeasi perioada din 2011, reprezentand o imbunatatire a profitabilitatii din exploatare in perioada de raportare. O contributie importanta la ameliorarea profitului din exploatare a avut-o modificarea structurii portofoliului de produse si piete, astfel incat cele selectate pentru dezvoltare au ajuns sa reprezinte 49% din cifra de afaceri a primelor 9 luni ale anului 2012, fata de 35% cat au reprezentat in aceeasi perioada a anului trecut.

Rezultatul net ramane in continuare usor negativ (1,36 mil. lei), insa pierderea s-a redus cu 5,59 mil. lei fata de aceeasi perioada a anului precedent (6,95 mil. lei). Rezultatul net a fost influentat negativ de pierderea financiara neta de 6,55 mil. lei, pe fondul devalorizarii monedei nationale fata de Euro cu aproximativ 5% fata de inceputul anului; aproximativ jumatate din aceste pierderi nete din diferente de curs sunt insa nerealizate.

Perspective pentru finalul anului


Teraplast estimeaza ca va inregistra o usoara scadere a preturilor in principal ca urmare a diminuarii cererii.

"Nu vor fi scaderi importante, deoarece cu siguranta producatorii de materii prime nu vor sacrifica marjele in detrimentul volumelor, astfel ne asteptam la masuri de gestionare a stocurilor si a productiei pentru a minimiza scaderile de pret. In urmatoarele luni din 2012 mizam in principal pe cresterea volumelor de vanzare pe pietele externe. Celelalte segmente de business infrastructura de mediu (canalizare si alimentare cu apa), rezidential si nonrezidential vor fi in cel mai fericit caz in stagnare, pe de o parte ca urmare a intrarii in sezonul rece, iar pe de alta parte din cauza blocajelor de finantare publica (fonduri europene) si privata", au precizat reprezentantii companiei

Teraplast este cea mai mare entitate a Grupului Teraplast, iar portofoliul de produse al firmei acopera toata gama instalatiilor (mai putin cele de incalzire si ventilatie). Gama de produse Teraplast este structurata pe sapte sisteme si anume: sistemul de alimentare cu apa, sistemul de canalizari exterioare, sistemul de canalizari interioare, sistemul de decoratiuni si amenajari interioare si exterioare, sistemul de profile PVC pentru tamplarie, granule din PVC si sistemul electric.

Incepand din 2 iulie 2008 compania Teraplast este listata la Bursa de Valori Bucuresti sub simbolul TRP.

Principalii actionari ai companiei, la data de referinta 30 septembrie 2012, sunt Dorel Goia (34,27%), SIF Banat-Crisana (11,00%), Emanoil Viciu (8,47%) si alti actionari (46,26%).

Captura foto: teraplast.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri