Vanzarile de ciment ale Lafarge in Romania au crescut cu 5,9% in primele noua luni, sustinute de o tendinta pozitiva a volumului tuturor activitatilor, potrivit datelor publicate vineri de grupul francez, transmite Mediafax.
Tendinta ascendenta a volumului livrarilor de ciment a avut o contributie de cinci puncte procentuale la vanzari, in timp ce alte efecte, precum cel al preturilor si cel al mixului de produse, au avut un aport de 0,9 puncte.

"Romania a inregistrat o tendinta pozitiva a volumului la nivelul tuturor activitatilor, atat in trimestrul al treilea cat si de la inceputul acestui an", se arata in raportul financiar al grupului.

In Europa Centrala si de Est (ECE), vanzarile totale au coborat cu 1% in primele noua luni, la 989 milioane de euro.

Volumul vanzarilor in regiune a coborat cu 5% in cazul cimentului, a urcat cu 11% pe segmentul agregatelor si a coborat cu 3% pe cel al betonului.

Profitul EBITDA (inainte de deducerea dobanzilor, impozitelor, deprecierilor si amortizarii) obtinut in regiunea ECE a coborat cu 22% fata de intervalul similar din 2011, la 214 milioane euro.

La nivel de grup, vanzarile Lafarge au urcat cu 5% in primele noua luni, la 12 miliarde de euro, sustinute de preturile mai mari si evolutia pozitiva de pe pietele emergente. Profitul operational a crescut cu 12%, la 1,8 miliarde euro.

Lafarge este prezent in Romania pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare in vanzari, dar si al betoanelor si agregatelor.

Grupul a vandut anul trecut divizia de gips catre Etex, care a preluat astfel si operatiunile din Romania.

Pe piata locala, principalii concurenti ai Lafarge sunt HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri