Producatorul de materiale de constructii Duraziv a vandut anul acesta, intr-o proportie de peste 90%, produse de finisaj catre proiecte de renovare, ponderea mare a acestor lucrari in piata de constructii mentinandu-se si anul viitor, in absenta unor proiecte rezidentiale de mari dimensiuni, arata oficialii companiei.
Categoriile de produse Duraziv cel mai bine vandute catre proiectele de renovare in 2012 au ramas adezivii pentru polistiren, tencuielile decorative, gleturile, adezivii pentru placari si vopselele lavabile.

In ceea ce priveste vanzarile catre proiecte noi, cea mai mare pondere a acestora e reprezentata de sisteme complete de termo si hidroizolatii.

„Renovarile sunt lucrarile care au sustinut constant piata in ultimii ani. Proiectele noi au fost rare si de dimensiuni reduse. Comenzile din aceasta directie au presupus constructia unor locuinte individuale, piscine sau mici blocuri de locuinte, dar acestea nu au avut un volum considerabil care sa influenteze mult evolutia pietei pe care activam. Cele mai multe dintre livrarile Duraziv catre proiecte noi au vizat Bucurestiul si zonele limitrofe”, a declarat Daniel Guzu (foto), proprietar si manager Duraziv.

Cererea din piata a suferit schimbari in special in ultimii doi ani unde reprezentantii Duraziv au remarcat un numar mare de solicitari, in special din partea firmelor de constructii, pentru achizitia de sisteme complete, fie ca este vorba de lucrari de termoizolatii, hidroizolatii sau placari.

„Comezile catre proiecte noi au avut mai multe particularitati. In primul rand, in aceasta directie a crescut interesul pentru produsele speciale. Sunt solicitati adezivii de clasa superioara si cu performante ridicate, precum si produsele dedicate sistemelor de hidroizolatie”, explica proprietarul Duraziv.

Daniel Guzu estimeaza ca proiectele noi ar putea avea o influenta considerabila in piata materialelor de finisaj abia din a doua parte a anului viitor.

„Comenzile pentru lucrari de renovare se impart in doua mari categorii distincte. In primul rand a existat o cerere foarte mare pentru produse foarte ieftine, factorul calitate fiind de multe ori omis. De asemenea, insa, a existat si o categorie de clienti foarte atenti la calitatile si caracteristicile produselor achizitionate”, explica Daniel Guzu. „Duraziv a reusit sa creasca vizand tocmai acesti clienti care gandesc investitiile pe termen lung. In mixul de vanzari al companiei a crescut ponderea produselor de brand, investitiile in cercetare si marketing din aceasta perioada dovedindu-se inspirate”, adauga proprietarul Duraziv.

Compania detine o fabrica de adezivi si profile metalice in Popesti-Leordeni, care a suportat investitii de circa 13 milioane de euro pana in prezent, cu o capacitate anuala de productie de 200.000 de tone de adezivi si 12.000 de tone de profile metalice.

Cei mai importanti competitori ai Duraziv pe segmentul de adezivi sunt Henkel (Ceresit), AdePlast, Baumit, Baumix, Saint-Gobain Weber sau Mapei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri