O crestere a ponderii primelor 10 marci in vanzarile totale, noi centre ce dezvoltare si cercetare si un mai mare focus pe pietele emergente, acestea sunt cateva din directiile strategice ale Henkel in urmatorii 4 ani.
Pana in 2016, Henkel urmareste sa atinga vanzari de 20 miliarde euro, la nivel global, din care 10 miliarde euro de pe pietele emergente. In ceea ce priveste indicatorul ajustat castiguri per actiune preferentiala (EPS) Henkel vizeaza o rata anuala de crestere (CAGR) de 10% pana in 2016.

Aceste obiective financiare includ optimizarea activa a portofoliului, inclusiv achizitii de valoare mica-medie, vanzari sau renuntarea la unele activitati non-strategice (care in prezent genereaza vanzari de cca 500 milioane euro). Achizitii sau vanzari majore nu sunt incluse in aceste obiective financiare.

Henkel isi va concentra si in continuare atentia asupra generarii de cash prin reducerea indicatorului net working capital la circa 5% din vanzari in 2016.

Henkel a identificat zone cu potential considerabil pentru crestere accelerata, inclusiv pentru cresterea profitabilitatii fiecarei divizii in parte. Compania va spori volumul de investitii si capital (capex) cu peste 40% pana in 2016, pana la circa 2 miliarde euro.

Una din directii prevede faptul ca Henkel isi va concentra atentia asupra marcilor sale puternice: in 2016, primele 10 marci vor genera aproximativ 60% din vanzarile totale, fata de 46% in 2012.

In conditiile acordarii unei atentii sporite pietelor emergente, care au nevoie de inovatii, Henkel va deschide in perioada urmatoare sapte noi centre de Cercetare & Dezvoltare in urmatoarele orase: Pune (India), Seul (Corea), Dubai, Moscova (Rusia), Johannesburg (Africa de Sud), São Paulo (Brazilia) si Toluca (Mexic).

Pe pietele emergente, Henkel isi va extinde pozitiile pe pietele existente si va accelera cresterea in tarile in care are déjà o pozitie puternica. In plus, Henkel va intra, selectiv, si pe alte piete/ tari. Astfel, in 2016, 12 dintre cele mai importante tari ca vanzari sunt de asteptat sa fie din zone emergente.

Pentru a creste acoperirea globala a Shared Services Centers, Henkel va investi in noi centre pentru tarile arabe si China/ Asia de NE, in afara actualelor patru centre. Numarul persoanelor angajate in Shared Services va creste la peste 3.000. Domeniul IT este extrem de important pentru cresterea eficientei proceselor. Prin urmare, Henkel va investi incremental in domeniul IT circa 140 milioane euro pana in 2016, in paralel cu consolidarea centrelor globale, expansiunea e-sourcing si reducerea numarului de furnizori IT cu circaa 40% in 2016.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri