Actionarii Nabucco sunt OMV (Austria), Transgaz, Botas (Turcia), Bulgarian Energy Holding, MOL (Ungaria) si RWE (Germania).

OMV, unul dintre partenerii consortiului, pare cel mai probabil cumparator al pachetului de actiuni detinut de RWE la Nabucco, potrivit Wall Street Journal.

"Ne aflam in negocieri", a raspuns Roiss jurnalistilor la intrebarea daca OMV va cumpara participatia RWE.

Presa internationala a scris recent, citand surse, ca RWE este pe punctul de a se retrage din proiectul Nabucco si ar putea vinde participatia catre OMV.

Retragerea grupului german nu are legatura cu sansele de succes ale proiectului, a spus Roiss.

In cazul in care Nabucco nu se va materializa, OMV nu intentioneaza sa lanseze un alt proiect, a adaugat seful OMV. Roiss a refuzat sa confirme daca Shah Deniz analizeaza preluarea unei participatii de 50% in proiectul Nabucco.

Directorul de comunicare al Nabucco, Christian Dolezal, a declarat ca structura actionariatului Nabucco nu influenteaza derularea proiectului.

"Schimbarile in structura actionariatului Nabucco fac obiectul deciziilor actionarilor, in Comitetul Director al Nabucco. Din acest motiv, ar fi inadecvate alte comentarii in acest moment. Nabucco se afla intr-o faza avansata de dezvoltare, iar structura actionariatului nu are niciun impact asupra acestui proces", a afirmat Dolezal.

Fiecare actionar al Nabucco International are, in acest moment, o participatie de 16,67%. Prin preluarea actiunilor RWE, OMV va ajunge cel mai mare actionar al companiei, cu o detinere de 33,34% din titluri.

Citeste si:

Consortiul Shah Deniz ar putea lua o decizie in privinta intrarii in actionariatul Nabucco in prima jumatate a anului urmator, a declarat Roiss.
Roiss a afirmat, de asemenea, ca OMV va analiza constructia propriei conducte de gaze naturale, in functie de rezultatele descoperirilor de gaze naturale de la Marea Neagra.

"Nu poti dezvolta un camp gazeifer fara rute de transport", a afirmat el, citat de Bloomberg.

Nabucco Vest, un gazoduct de 1.300 de kilometri sustinut de Uniunea Europeana, concureaza cu Trans-Adriatic Pipeline (TAP), pentru dreptul de a exporta gaze naturale din proiectul Shah Deniz, din regiunea Marii Caspice, care ar putea contine rezerve de 1.200 de miliarde de metri cubi. UE vrea sa-si diversifice importurile de gaze naturale. In prezent, circa un sfert din consumul UE este asigurat de Rusia.

Partenerii Shah Deniz au selectat in iunie gazoductul Nabucco Vest ca posibila ruta de export catre Europa si intentioneaza sa ia o hotarare finala intre Nabucco si TAP inaintea unei decizii, planificate pentru mijlocul anului 2013, privind noi investitii in cresterea productiei.

Nabucco Vest ar trebui sa transporte gaze naturale de la granita Turciei cu Bulgaria catre un hub din Baumgarten, Austria, tranzitand Bulgaria, Romania si Ungaria. Gazoductul este o varianta mai scurta a unei conduct care ar fi traversat si Turcia. Turcia si Azerbaidjan au semnat un acord de 7 miliarde de dolari pentru constructia unui gazoduct pe teritoriul turc (Trans-Anatolia Pipeline - Tanap).

OMV Petrom si ExxonMobil Exploration and Production Romania au anuntat in februarie o descoperire semnificativa de gaze la exploatarile din Marea Neagra, estimarile preliminare plasand zacamantul de gaze naturale la 42-84 miliarde metri cubi, care echivaleaza cu de 3-6 ori consumul anual al Romaniei.

Grupul austriac a mai concesionat doua perimetre in apele teritoriale ale Ucrainei si Bulgariei, ambele situate in vecinatatea blocului Neptun.

Extractia de gaze in Marea Neagra este preconizata pentru sfarsitul deceniului, iar exploatarea zacamantului, ar putea asigura independenta energetica a Romaniei in privinta gazelor naturale.