Potrivit reprezentantilor companiei, cresterea business-ului s-a datorat in special strategiei de majorare a cotei de piata mai ales pe zona de corporate unde, desi piata s-a comprimat cu 8-10%, MedLife a avansat constant in ultimii 3 ani cu peste 40%.

Spre deosebire de piata corporate, care a scazut in acest an, piata de retail (platitori cash) a stagnat in 2012 si in aceste conditii MedLife a reusit un avans de 16%.

Compania a inregistrat un numar de peste 5.000 pacienti pe zi in zona de ambulatoriu fata de 4.000 pe zi anul trecut si de peste 1.500 de pacienti internati pe zi in zona de spital, fata de 650 pe zi anul trecut.

Cresterea numarului de pacienti este semnificativa, insa nu s-a reflectat proportional si in incasarile din retail care au crescut mai putin fata de anul trecut datorita scaderii puterii de cumparare si, implicit, a veniturilor per client.

Este probabil pentru prima data in ultimii ani cand criza financiara si-a pus amprenta si asupra sectorului medical privat. Puterea de cumparare a romanilor a scazut, boom-ul investitiilor de anii trecuti in unitati noi sau retehnologizare s-a temperat, iar piata in sine a stagnat, sau a crescut cel mult cu 2-3%. In pofida acestor conditii, MedLife a castigat semnificativ cota de piata si a mentinut estimarile legate de cifra de afaceri. Mai mult, au existat premise sa ajungem la 60 milioane euro sau chiar sa depasim aceasta cifra, dar fondurile incasate de la CAS au fost sub cele estimat.” a declarat Mihai Marcu, presedinte CA MedLife.

MedLife a inregistrat in cele 11 luni ale anului acesta o cifra agregata de 242 milioane lei in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Cea mai mare dinamica a fost inregistrata de segmentul corporate, care a avut un avans de 43% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe segmentul de retail (platitori cash) conduc farmaciile PharmaLife, cu un procent de 39% fata de aceeasi perioada a anului trecut, urmate de laboratoare cu un procent de 21%, clinici si spitale.

Citeste si:

“Comparativ cu 2011, cand laboratoarele reprezentau cel mai dinamic segment pe zona de retail, anul acesta laboratoarele au inregistrat cresteri ceva mai modeste pe fondul scaderii numarului de analize procesate per pacient, dar, in acelasi timp, si-au consolidat pozitia de lider pe piata serviciilor de laboratoare, devenind principalul procesator de analize rare pentru laboratoarele de dimensiuni mici si medii” a mai spus Mihai Marcu.

In ceea ce priveste numarul total de pacienti inregistrati in cele 11 luni, compania a raportat un total de aproximativ 1.680.000 pacienti la nivelul intregului grup, exceptand pacientii abonati, urmand sa se apropie de 2 milioane de pacienti pana la sfarsitul anului. Un aport important la aceasta cifra este adus de cele 6 spitale a caror program este 24 din 24, 7/7, inclusiv in perioada sarbatorilor.

Pentru anul 2013 reprezentantii companiei estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de 2 cifre.

“Anul viitor piata va pastra caracteristicile similare celor din acest an cu toate acestea noi ne propunem sa castigam in continuare cota de piata si sa crestem cu 2 cifre. Mai mult vom sustine si investitii care sa consolideze pozitia de lider si, in egala masura, sa aduca valoare adaugata Sistemului Medical MedLife. In acest sens mentionez doar doua dintre proiectele importante, Spitalul de Urgenta MedLife a caror lucrari de constructii vor demara in primavara anului 2013 si Laboratorul de Genetica Moleculara, o alta premiera in sectorul medical privat, care va fi lansat in prima jumatate a anului viitor”, a explicat Mihai Marcu.

MedLife activeaza pe piata din Romania din 1996, acopera toate zonele de activitate medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati, laboratoare si farmacii.

In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea in 9 hyperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov si Arad, 8 laboratoare proprii de analize, 6 spitale in Bucuresti, Brasov si Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecolgie, 3 maternitati in Bucuresti si in tara, 28 de centre medicale generaliste in Bucuresti si in tara, 9 centre de excelenta cu specializare unica, 6 farmacii proprii reunite sub reteaua PharmaLife, si in colaborare cu 135 clinici medicale partenere din toata tara.