Piata bunurilor de larg consum, in general, trece printr-o perioada nu foarte fericita, in contextul scaderii puterii de cumparare si a cresterii preturilor, iar viitorul nu se preconizeaza a fi unul roz.

“Producatorii si importatorii vor fi fortati de evolutia costurilor la materii prime sa majoreze preturile produselor. In acelasi timp, scaderea consumului va bloca dorinta acestora, fapt ce va genera, din pacate, falimente”, spune Olteanu.

Olteanu remarca ca contextul economic va duce la o competitie mai puternica.

“Per total, cererea este in scadere, cu exceptii pentru fiecare divizie in parte. Desi consumatorul final nu poate elimina produsele de larg consum de pe lista de cumparaturi, le poate inlocui totusi cu produse mai ieftine. Competitia va fi foarte puternica si in anul viitor. Consumatorul va ramane precaut, econom si va vana in continuare promotiile”, spune seful Henkel Romania.

Cat despre care sunt parghiile prin care se poate creste. Olteanu considera ca inovatia este unul dintre vectorii care pot aduce un plus afacerilor firmelor din domeniu.

Citeste si:

“Cu siguranta inovatiile vor fi principalul vector de crestere a afacerii si in anul viitor. Henkel acorda mare atentie inovatiilor, ritmul de lansare a noilor produse pe piata crescand exponential de la un an la altul. In prezent, cca 40% din vanzarile companiei provin de la produse cu o vechime pe piata sub 3 ani”, a declarat seful Henkel.

De altfel, la nivel global compania Henkel a anuntat ca va deschide in perioada urmatoare sapte noi centre de Cercetare & Dezvoltare in urmatoarele orase: Pune (India), Seul (Corea), Dubai, Moscova (Rusia), Johannesburg (Africa de Sud), São Paulo (Brazilia) si Toluca (Mexic).

Compania este prezenta pe piata locala prin intermediul diviziilor de detergenti/ produse de curatat (Persil, Rex, Silan, Pur, Clin), produse cosmetice (Vademecum, Fa, Palette, Schauma, Syoss) si adezivi (Ceresit, Loctite).

Henkel este lider de piata in Romania cu marci ca Bref (odorizante de toaleta), Clin (solutii pentru geamuri) sau Ceresit (pe 2 piete: adezivi pentru placari ceramice si gleturi).

Pentru divizia Adezivi Henkel Romania, seful Henkel spune ca “in ciuda faptului ca nu se construieste cum ne-am dori, totusi se repara si se finalizeaza unele constructii incepute in anii trecuti, iar materialele noastre sunt folosite in special pentru partea de finalizare a lucrarilor”.
Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe), Henkel Romania are aproape 500 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci.