Fondurile europene sunt in present un sprijin pentru cativa fermieri mari si nu pentru fermierul mediu, care trebuie sa-si planuiasca investitiile si banii la fel ca un top-manager. Pentru multi fermieri tineri este o situatie complet noua, intr-o piata dura si competitive. Pe termen lung nu va fi usor pentru proiectele dezvoltate cu bani din afara tarii, iar marile fondurii de investitii asteapta la usa sa intre pe piata locala, considera Feichtlbauer.

Potrivit sefului Biso Romania investitiile in irigatii si know-how sunt in prezent principala arie care poate ajuta la dezvoltare si stabilitate pentru veniturile anuale. “De asemenea este nevoie de munca in dezvoltarea marketingului agriculturii romaneasti. Fiecare companie are un department de marketing, de ce nu ar avea si intreg sectorul agriculturii din Romania un astfel de department si sa faca lobby pentru el insusi”, este de parere Andreas Feichtlbauer.

Cat despre mentalitatea fermierilor din Romania, seful Biso spune ca acestia ar trebui sa inteleaga dezvoltarea pe termen lung a business-ului.

Citeste si:

In ultimii 3 ani, Biso Romania a investit 7,5 mil. euro in Drajna (judetul Calarasi-n.r) - unde a construit biroul, un show-room, o zona de service si piese de schimb, precum si o hala de productie.

In 2012, firma de utilaje agricole are un buget de aproape 2 milioane de euro pentru extinderea retelei.