Aprobarea legii si a normelor privind acordarea tichetelor de crese pentru tinerele mame ar conduce la crearea unor lanturi de astfel de unitati, mai profitabile ca business decat cele de farmacii, a afirmat, joi, Monica Tatoiu, director general al companiei Oriflame.
       
"Crearea unui sistem privat de crese pentru tinerele mame angajate atat in sectorul privat, cat si in cel de stat va deveni, prin promulgarea legislatiei initiate de senatorul Norica Nicolai impreuna cu mine, o afacere profitabila atat pentru angajator, cat si pentru angajat. Conform prevederilor legii, care se afla in salonul presedintelui Basescu de la Viena, fiecare mama care doreste sa se intoarca la locul de munca va primi un tichet de crese in valoare de 300 RON, nedeductibili din salariu. Astfel, pe langa faptul ca tinerele angajate cu salarii peste medie isi pot pastra pozitia in companii, se creeaza si noi locuri de munca pentru asistentele medicale cu varste de peste 40 de ani, mai putin cautate de clinicile private", a precizat Monica Tatoiu.
       
Pentru demararea unei crese pilot si-au exprimat deja sprijinul Primaria sectorului 2, precum si organizatii neguvernamentale din Romania si Belgia. Scopul infiintarii acestor crese este de a pastra continuitatea femeilor in functii de raspundere in firme, dar si de a asigura un mediu prielnic de crestere a sugarului.
       
Practic, se doreste infiintarea unor unitati acreditate de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei care sa respecte toate normele sanitare si in care parintii sa isi poata lasa copiii in grija in timpul zilei.
       
Monica Tatoiu s-a consultat in prealabil atat cu psihologi, cat si cu medici, raspunsul femeilor din mediul de afaceri fiind favorabil infiintarii acestor crese platite prin tichete a caror valoare va fi dedusa din salariu.
       
De altfel, Monica Tatoiu si-a exprimat disponibilitatea de a crea ea insasi primul "lant" de crese dupa ce, pe 15 septembrie 2006, va demara proiectul pilot.