"Estimarea initiala era de 10%, pentru primul trimestru, si de 15% la finele anului. Avem incredere ca vom recupera diferenta in a doua jumatate a anului, dupa lansarea noilor colectii si deschiderea hipermagazinului Mobexpert din Baneasa – parte a primului mall de amenajari construit de divizia de imobiliare a Grupului, Domus Mex," a declarat pentru Wall-Street Marcela Moss, Communication & Marketing Manager in cadrul companiei.

Canapelele - un sfert din afacere

In acelasi timp, Grupul Mobexpert anunta inceperea productiei de serie pentru 5 dintre cele 30 de modele de canapele ale sale din piele si stofa. Datorita acestei decizii, Mobexpert va realiza o reducere a costurilor de productie si, in consecinta, va putea livra imediat cele mai dorite garnituri la un pret redus cu 10%, pana la finele lunii iunie 2006 – in toate cele 31 de magazine din reteaua Mobexpert.

„Ne-am angajat intr-o directie noua dar naturala pentru Mobexpert. Un bun control al costurilor, realizat prin productia de serie, inseamna implinirea promisiunii noastre – cele mai frumoase idei nu sunt neaparat cele mai scumpe – si un mod responsabil de management. Vom continua sa dezvoltam aceasta directie in masura in care clientii nostri vor valida acest demers si vom continua sa ne adaptam preferintelor consumatorilor,” a declarat Dan Sucu, director general al grupului.

In 2005, canapelele au reprezentat aproape 25% din volumul retailer-ului Mobexpert (4 hipermagazine si 27 de magazine).

"In conditiile in care estimam o crestere de circa 14% in Bucuresti si in orasele mari a cifrei de afaceri pe retail in 2006, obiectivul pentru canapele este mentinerea procentului de 25% in totalul vanzarilor," preconizeaza oficialii companiei.

Furnizorii materialelor difera atat pentru productia celor cinci garnituri realizate in serie de catre ConfoMex, cat si pentru noua colectie de 12 canapele – dintre care o parte sunt realizate de ConfoMex, iar celelalte sunt importate. "Ceea ce conteaza in cazul ambelor oferte, din punctul de vedere al retailer-ului Mobexpert, este raportul dintre modul in care aceste canapele raspund stilurilor de viata ale clientilor nostri, inscrierea in tendinte a design-ului si pretul corect, ilustrand viziunea noastra – cele mai frumoase idei nu sunt neaparat cele mai scumpe," adauga Moss.

Directorul General al grupului Mobexpert considera ca 2006 va fi un an decisiv pentru producatorii si retailerii de mobila din Romania. „2006 poate fi un an al succesului decisiv sau un aducator de pierderi economice mari, chiar falimente, pentru producatorii care nu se adapteaza sau se adapteaza prea lent la dinamica pietei locale,” afirma Dan Sucu.”

Grupul Mobexpert este unul din liderii pietei de mobilier din Romania, prin cele doua marci ale sale: Mobexpert – hipermagazine si magazine de mobilier de casa si decoratiuni, si Mobexpert Office – mobilier pentru birou si colectivitati. Potrivit estimarilor grupului, Mobexpert are o cota de piata de 18%, in timp ce Mobexpert Office are o cota de piata de 30%, evaluate in Bucuresti si in orasele mari. Cifra de afaceri a Grupului Mobexpert la finele anului 2005 s-a ridicat la aproape 150 de milioane de Euro, in crestere cu 15% fata de 2004.