1. Consumatorii, mai inclinati sa testeze noi produse

Recesiunea a pus piedica multor clienti in incercarea acestora de a cumpara noi produse, necunoscute. In 2013 insa, acestia, incurajati de multiplele review-uri online si accesul la din ce in ce mai multe informatii, se vor avanta din nou catre achzitii de produse ale unor branduri pe care nu le-au mai testat.

2. Casele aglomerate schimba modelele de achizitie

Din ce in ce mai multe generatii “se inghesuie” in locuinte. Puneti la socoteala si pe cei care calatoresc mult peste granite si revin periodic acasa. Astfel, obiceiurile de consum din locuinte se modifica astfel incat sa satisfaca mai multe generatii de oameni – de la cei foarte tineri la cei in etate.

3. Confuzia digitala

Digitalul face din ce in ce mai dificil de definit termenul “relaxare”; activitatile online se intrepatrund iar in timp ce unii se lauda cu vacantele lor, prin fotografii, altii cauta retete pentru sanatate.

4. Ce mananci – o stampila sociala

Mancarea incepe sa diferentieze oamenii din ce in ce mai mult – ce mananci te evidentiaza in diferite feluri. Sa speram ca mancarea va fi din ce in ce mai ecologica si sanatoasa.

5. Consumul pe sexe, mort?

Diferentiatorul de consum in functie de sex dispare aproape complet pe anumite game de produse – vom asista la tehnologii achizitionate in mod egal de barbati si de femei, gadgeturi ce vor atrage in mod egal ambele sexe si produse business.

6. Iubire locala

Brandurile internationale vor incerca sa atraga clienti din diferite state sau orase prin oferte personalizate, in functie de cultura si relevanta.

7. Batranii, la munca

Cei in varsta, deja “conectati” la tehnologiile prezentului, vor putea munci din ce in ce mai mult, mai ales ca multe guverne ale lumii desfiinteaza limita de varsta si de iesire la pensie.

8. Lifestyle de parinte

Stilul de viata al parintilor se schimba si el – ei cumpara atat pentru ei cat si pentru generatia ce le va calca pe urma. Parintii se imprietenesc cu fii lor pe Internet, tatii stau acasa mai des, parinti bloggeri.

9. Shopping ca si cum ar fi viitor

Brandurile se axeaza pe intelegerea stilului de viata tehnologic al potentialilor clienti. Prezentarile, gamificarea, butonul de “want” de pe Facebook si informatiile digitale din magazine, toate fac parte din acest trend.

10. Problemele consumatorilor

Companiile incearca sa puna pe categorii cat mai clar definite problemele si intrebarile pe care le au consumatorii. Acestia din urma au probleme si cerinte din ce in ce mai diverse si complexe.