Privatizarea BDZ Cargo, divizia de transport de marfa a companie feroviare stat din Bulgaria, ar fi considerata un succes daca guvernul de la Sofia ar obtine 200 de milioane de leva (102 milioane de euro), a declarat ministrul Transporturilor, Ivailo Moskovski, potrivit Mediafax.
Noua companii au cumparat documentele pentru procedura de privatizare a BDZ Cargo, inclusiv Grup Feroviar Roman (GFR).

Fondurile pe care Bulgaria spera sa le obtina sunt necesare urgent pentru plata unei parti a datoriilor de 750 de milioane de leva (peste 380 de milioane de euro) ale holdingului care opereaza transportul pe caile ferate, a afirmat ministrul pentru canalul TV7, preluat de agentia de presa Novinite.

Holdingul BDZ ar inceta sa existe daca nu este platita o parte a datoriei, a spus el.

"Sindicatele acuza ca active de 500 de milioane de leva vor fi vandute la un pret mult prea mic. Daca imi aduce cineva un investitor care este dispus sa plateasca atatia bani intind eu personal covorul rosu", a declarat Moskovski, adaugand ca privatizarea nu este sfarsitul, iar autoritatile fac tot posibilul pentru a finaliza cu succes vanzarea diviziei de marfa.

La prima tentativa de privatizare a BDZ Cargo, ministrul Transporturilor a afirmat ca guvernul se asteapta sa obtina cel putin 150 de milioane de euro (circa 300 de milioane de leva) din privatizarea companiei. Dupa esecul primei incercari de privatizare, conditiile pentru investitori au fost relaxate, iar pretul de pornire redus.

Agentia de privatizare din Bulgaria a relansat in noiembrie procedura de licitatie pentru divizia de marfa a BDZ, dupa ce prima incercare de vanzare a esuat.

Pretul minim de vanzare al BDZ Cargo a fost redus la 100 de milioane de leva (51 milioane de euro) de la 200 milioane de leva (102 milioane de euro) la prima incercare de privatizare.

Novinite a scris in luna februarie ca Grup Feroviar Roman a fost descalificat de la prima licitatie pentru divizia de marfa a BDZ dupa introducerea in conditiile de calificare a unei prevederi privind o cifra minima de afaceri. O companie din Turcia a fost exclusa din acelasi motiv.

Divizia de marfa este singura aripa profitabila a BDZ, iar banii obtinuti din privatizare vor fi utilizati pentru acoperirea datoriilor si revigorarea sectiunii care se ocupa de transportul pasagerilor.

GFR este al doilea mare operator de transporturi feroviare de marfa din Romania, dupa compania de stat CFR Marfa, si a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 761 milioane de lei (circa 180 milioane euro).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri