Comparativ cu anul 2004, cand s-au inregistrat vanzari de 90 de milioane de euro, anul trecut a adus o crestere de 10 la suta. Cifra de afaceri a societatii dambovitene Arctic a crescut si ea, in 2005, la 150 milioane de euro, depasind cu 20 la suta suma de anul precedent.
       
Conform sursei citate, toate aceste rezultate au la baza cresterea investitiilor si a capacitatii de productie a fabricii de la Gaesti.
       
Pe parcursul anului 2005, volumul investitiilor in tehnologizare s-a ridicat la aproximativ 10 milioane de euro, ceea ce s-a tradus in cresterea capacitatii de productie cu 20 la suta fata de anul precedent. Astfel, daca in 2004 Arctic a produs 750.000 unitati, in 2005 compania a produs 900.000 unitati, atingand un record in productia zilnica de 3.700 de unitati.
       
"In anul 2006 ne propunem sa ne intarim pozitia de lider pe piata romaneasca de electrocasnice. Obiectivul nostru este ca fabrica de la Gaesti sa devina cea mai mare din Europa Centrala si de Est in productia de aparate frigorifice. Investitiile din anul 2006 se vor ridica la suma de 9,1 milioane de euro: 1,4 milioane de euro vor fi destinati consolidarii cladirilor principale precum si construirii unui nou depozit, iar 7,7 milioane de euro vor fi directionati catre echipamente si masini de productie", a declarat directorul general Arctic, Ugur Kayali.
       
Evolutia Arctic pe piata externa a continuat traseul ascendent al companiei, vanzarile la export fiind cu 15la suta mai mari fata de anul 2004. Astfel, 478.000 de produse au plecat catre tari precum Franta, Polonia, Germania, Spania, Marea Britanie, Austria si Grecia.
       
Anul 2005 a mai insemnat pentru Arctic si lansarea gamei Diffusion.
       
"Aceasta noua gama ofera clientilor nostri produse elegante, cu un design unitar si aduc mai multa ergonomie si eficienta. Calitatea acestor produse si alinierea din punct de vedere tehnologic a fabricii Arctic la Arçelik a contribuit considerabil la decizia grupului Arçelik de a muta productia de combine frigorifice in cadrul fabricii Arctic de la Gaesti", a precizat directorul de marketing si vanzari, Monica Iavorschi.
       
Potrivit cercetarii Omnibus a companiei Synovate din luna ianuarie 2006, Arctic are cea mai mare notorietate pe piata de electrocasnice - 92,1 la suta. Clasificate dupa notorietatea produselor, cifrele arata ca pe primul loc se afla frigiderele cu 89,9 la suta, urmeaza masinile de spalat - 44,7 la suta, aragazurile - 39,8 la suta si televizoarele cu 32,7 la suta.
       
Arctic face parte din grupul Arçelik, unul dintre primii cinci producatori de aparatura electrocasnica din Europa. La 50 de ani de la infiintare, anul 2005 a reprezentat pentru Arçelik o crestere rapida, cu produse care au intrat pe pietele a peste 100 de tari din intreaga lume.
       
Pana in anul 2010, Arçelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice.
       
Compania Arctic a contribuit la rezultatele financiare ale Arçelik, care, urmand trendul ascendent al grupului, a vandut in anul 2005 peste 8.279.000 de produse electrocasnice, cu 10 la suta mai mult comparativ cu anul 2004.